مراسم اعطای پروانه صلاحیت فیلم اولی ها در بنیاد سینمایی فارابی

خزاعی: باید حاکمیت سرمایه را به حاکمیت استعداد، تعهد، اخلاق و کارآمدی تبدیل کنیم

خزاعی: باید حاکمیت سرمایه را به حاکمیت استعداد، تعهد، اخلاق و کارآمدی تبدیل کنیم

به گزارش بلک بلاگ، رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها باید حاکمیت سرمایه را به حاکمیت استعداد، تعهد، اخلاق و کارآمدی تبدیل کند.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از بنیاد سینمایی فارابی، مراسم اعطای گواهینامه فیلمسازان مورد تایید شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در بنیاد سینمایی فارابی انجام شد.
در ابتدای این مراسم و پس از پخش کلیپی درباره ی دستاوردهای سینمای ایران، سیدمهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اعلان اینکه این یک جمع افتخاربرانگیز برای ما در بنیاد سینمایی فارابی است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین کارهای ما در بنیاد سینمایی فارابی راه اندازی باشگاه فیلم اولی ها و شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها بود. زمانی که سامانه شروع به کار کرد استقبال گسترده ای در ثبت نام صورت گرفت و اگر سامانه را نمی بستیم، تعداد متقاضیان شاید به بالای ۸۰۰ نفر هم می رسید، اما اتفاق مهم پروسه تایید صلاحیت فیلم اولی ها بود که به اذعان خیلی از سینماگران یکی از حرفه ای ترین فرآیندهای تایید صلاحیت تا به امروز بوده است.
وی افزود: روزی که بخشنامه شورای تایید صلاحیت اعلام و ماموریت آن از طرف سازمان سینمایی به بنیاد سینمایی فارابی سپرده شد، برخی دغدغه داشتند که مبادا این اتفاق به فرایندی غیر حرفه ای در تایید صلاحیت ها منجر شود اما با زحماتی که در طول این مدت به اعضای شورا دادیم و با صبر و پیگیری که آنها در روند بررسی صلاحیت دوستان به خرج دادند، سبب اعتراف خیلی از مدیران سینمایی و اهالی هنر هفتم به حرفه ای بودن روند انتخاب فیلم اولی ها شد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اضافه کرد: باید بگویم امروز در شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها، از همه دوستانی که در این جمع به عنوان کارگردانان فیلم اولی حضور دارند، می توانیم دفاع نماییم و بگوییم اساسا بهترین ها را انتخاب نموده ایم و خروجی اش را در جشنواره فجر چهل و یکم هم دیدیم.
جوادی با اعلان اینکه امروز با یک تغییر نسل در همه مشاغل سینمایی مواجهیم، اشاره کرد: این تغییر نسل در زمینه کارگردانی بسیار اهمیت دارد و توجه به فناوری های روز نیز از مسائل جدی دیگر سینماست. توجه به تنوع ژانر هم مورد تاکید است و در جلسات مصاحبه حضوری نیز تاکید داشتیم که اگر دوستان در ژانر متفاوتی حضور دارند، چه بهتر که در همان شاخه فعالیت شان را ادامه دهند. سوابق فیلم های کوتاه این جمع همگی حاکی از نوآوری در زمینه های ژانری نظیر ژانر کودک و نوجوان، فانتزی و … داشت. امیدوار هستم این دوستان سرمایه های ما در سالهای آتی سینمای ایران باشند و همه را سیمرغ به دست روی سن اختتامیه فیلم فجر ببینیم.
تلاش کردیم که ۸۷ استعداد آینده ساز را به سینمای ایران معرفی کنیم
رسول صدرعاملی، نماینده کانون کارگردان در شورای تائید صلاحیت فیلم اولی ها نیز در این مراسم اظهار داشت: تایید صلاحیت فیلم اولی ها پروسه دشواری بود که در ایام کرونا و ناآرامی های اخیر انجام شد. ما اینجا سعی کردیم تا خروجی ای را که امروز می بینیم، داشته باشیم. این اتفاق باید ۲۰ سال پیش رخ می داد. بهترین ها را جذب کردیم تا فرصت فیلمسازی برایشان فراهم نماییم و همین حالا هم که اتفاق افتاده است، جای تقدیر از فارابی و سازمان سینمایی دارد. امیدوار هستم این جریان ادامه دار باشد و همه شما بتوانید فیلم هایتان را بسازید.
وی خطاب به فیلمسازان حاضر در جمع اظهار داشت: شما دیگر فیلم اولی نیستید بلکه عضو جدی سینمای ایران هستید و مطمئن هستم که خوش خواهید درخشید. هیچ رفاقت بازی در کار نبود و سفارش ها اصلا در کار شورا تاثیری نداشت. اعضای شورا از آثار رسیده و مصاحبه های حضوری به این نتیجه و جمع بندی رسیدند و سعی کردیم تا ۸۷ استعداد آینده ساز را به سینمای ایران معرفی نماییم.




منبع:

1401/12/12
10:27:27
0.0 / 5
288
تگهای خبر: جشنواره , ژانر , سینما , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲