امروز سه شنبه ۲۵مرداد؛

کتاب ماه کامل

کتاب ماه کامل

بلک بلاگ: کتاب ماه کامل در چهارمین جلسه از فصل سوم قرار سه شنبه ها توسط انتشارات شهید کاظمی معرفی می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «ماه کامل» در چهارمین جلسه از فصل سوم قرار سه شنبه ها امروز سه شنبه ۲۵ مرداد توسط انتشارات شهید کاظمی معرفی می شود.
این کتاب روایتی از زندگی داستانی سردار شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی)، فرمانده نابغه لشکر حیدریون، معروف به حسن باقری زمان است
شهید حسین پور متولد ۳۰ شهریور سال ۶۴ بود. در سال ۸۳ وارد سپاه شد. در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند. و در سال ۹۲ با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسئولیت های مختلفی را گرفت. او همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون بود. سال ۹۳ با ورود داعش به عراق، حسین به عراق اعزام شد. جز نخستین افرادی بود که با حاج قاسم در پدافند بغداد - سامرا مشارکت داشت. نبوغ و مجاهدت های وی به شکلی بود که فرماندهان به او لقب حسن باقری زمان را دادند.
او صدها نفر همچون محسن حججی را زیر دست خود پرورش داد تا تکفیری ها نتوانند حتی به قسمتی از خواسته های خود در منطقه برسند. این فرمانده زبده نظامی در همان معرکه ای که شهید حججی به اسارت درآمد به شهادت رسید اما قبل از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان خیلی از رزمندگان مقاومت را نجات داد.
مرتضی حسین پور فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که در ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسید.
این برنامه از ساعت ۱۸ امروز با حضور نویسنده کتاب، همرزمان شهید و اهالی فرهنگ در مجتمع ناشران قم (واقع در خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول) انجام می شود.


منبع:

1401/05/25
20:47:09
0.0 / 5
385
تگهای خبر: آموزشی , برنامه , داستان , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳