مرتضی السندی مطرح كرد؛

مردم ایران از حجم جنایات رخ داده در بحرین بی خبرند

مردم ایران از حجم جنایات رخ داده در بحرین بی خبرند

به گزارش بلک بلاگ رهبر جریان الوفا الاسلامی بحرین در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: بحرین جزیره ای در خلیج فارس است که در آن جنایت های زیادی اتفاق افتاده ولی مردم ایران نمی دانند که در آنجا چه گذشته و چه می گذرد؟



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «بت شکن» نوشته کمال السید، عصر دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور سید مرتضی السندی، رهبر جریان الوفاء الاسلامی بحرین، محمد طوق، راوی کتاب و یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سرای علمی فرهنگی شبستان نمایشگاه کتاب برگزار گردید.
در این نشست محمد طوق بعنوان راوی کتاب خاطراتی از دوران اسارت، شکنجه و گرفتن حکم اعدام از حکومت بحرین (دولت آل خلیفه) را برای حضار تعریف کرد و اظهار داشت: در زندان بحرین با افرادی مواجه شدم که حالا شهید شده اند. من موفق شدم سه بار فرار کنم و باز اسیر شدم. ما با دوستانی که قصد فرار داشتیم سه ماه عملیات انجام دادیم. بعد از آن که فرارمان موفقیت آمیز شد وزارت کشور دولت بحرین اطلاعیه ای داد که هر خانواده ای به ما پناه دهد متهم به ۱۰ الی ۱۵ سال زندان خواهد شد.
وی اضافه کرد: این اتفاق سبب شد در کشور بحرین احساس غربت نماییم، ازاین رو از طریق دریا فرار کردیم. من حین بازداشت ۲۱ سال داشتم و بعد از آن که فرار کردم در سن ۲۲ سالگی قرار داشتم. حالا که در ایران هستم وظیفه خود می دانم که پیام شهدا را به مردم ایران برسانم.
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی السندی هم در این جلسه اظهار داشت: بحرین جزیره ای در خلیج فارس است که در آن جنایت های زیادی اتفاق افتاده است. ولی مردم ایران نمی دانند که در آنجا چه گذشته و چه می گذرد؟ صدای ما به جهان نمی رسد. یکی از ابزارهایی که می خواهیم صدای مان به گوش همه برسد همین کتاب «بت شکن» است.
وی افزود: محمد طوق دو بار از بحرین خارج شد اما یک مرتبه به صورت قاچاقی به بحرین بازگشت. پس از مراجعت دستگیر و شکنجه های زیادی شد. او مجبور شد به اتهاماتی که به او منتسب می کردند و جنبه تهمت داشت اعتراف کند. روزی تصمیم گرفت از زندان فرار کند و در شرایط امنیتی شدید موفق به این کار شد.
در بخش دیگری از این نشست یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شاید رسانه های رسمی از ماجراهای جنایت در بحرین صحبت کنند اما لازم است که مردم هم بدانند در آنجا چه اتفاقاتی می افتد. ترجمه کتاب هایی مانند «بت شکن» به این شناخت کمک می نماید.
وی افزود: ظرفیت تولید آثار درباره بحرین وجود دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم علاقمند است دراین زمینه کار کند. ما برای این کار آمادگی داریم و امیدواریم در نمایشگاه سال بعد آثار بیشتری منتشر شود تا مردم با فرهنگ و مقاومت مردم بحرین آشنا گردند.
احمدوند در پاسخ به سوالی در خصوص این که در حوزه فلسطین و کشورهای محور مقاومت آثار زیادی تولید می شوند که خیلی از آنها از مرحله چاپ اول فراتر نمی روند یا کیفیت بالایی ندارند اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خودش متولی چاپ اثر نیست اما از تولیدات ناشران حمایت می کند.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلان اینکه ستادی در عرصه تولید آثار فرهنگ مقاومت و ایثار در وزارت ارشاد تشکیل شده اظهار داشت: هدف این نیست که آمار بدهیم که کتاب های زیادی چاپ شده است. ناشران خودشان کارهایشان را اثرسنجی می کنند.
وی در انتها اظهار داشت: البته من کتاب های باکیفیت در حوزه فرهنگ مقاومت را بیشتر از کتاب های کم کیفیت می دانم. با این وجود نویسندگان نوقلم و نومترجمانی هم داریم و این نکته را هم باید در نظر گرفت که ۷۰ درصد آثاری که در بازار نشر چاپ می شوند چاپ اول هستند و تجدید چاپ نمی شوند.


منبع:

1401/02/27
11:39:34
0.0 / 5
711
تگهای خبر: رسانه , رمان , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱