مدیركل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

طرح های فصلی فروش كتاب فرصتی برای دسترسی به تازه های نشر است

طرح های فصلی فروش كتاب فرصتی برای دسترسی به تازه های نشر است

غیاثی ندوشن اظهار داشت: طرح های فصلی فروش فرصتی برای مخاطبان است تا از تخفیف های پیشبینی شده استفاده کنند؛ همینطور بهانه ای برای دسترسی به تازه های نشر است تا مخاطبان از کتاب های جدید آگاه شوند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره طرح های توزیع یارانه کتاب از راه کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) و ضرورت توجه به نقش کتابفروش ها در صنعت نشر اظهار داشت: بحث ترویج، معرفی و اطلاع رسانی کتاب در سطح کشور موضوعی است که از گذشته مورد توجه بوده و اهمیت دارد که ما بتوانیم در مقاطع مختلف و به بهانه های مختلف تازه های نشر همینطور جدید ترین تحولات و رخدادهای حوزه کتاب را به جامعه معرفی نماییم.
وی با اشاره به اینکه کتابفروشی ها در میان صنوف و بخش های مختلف حوزه نشر نقش مهم تری دارد، اضافه کرد: کتابفروشی ها در چرخه کتاب، نشر و فرهنگ مکتوب ما آخرین حلقه ارتباطی با مردم هستند که ارتباط مستقیم با مخاطبان و قشرهای مختلف جامعه دارند و بنابراین باید توجه زیادی به آنها شود.
او همینطور اظهار داشت: باآنکه ارزش و اهمیت نمایشگاه ها در جای خودش بر کسی پوشیده نیست اما با نگاه دیگری می توانیم به این نتیجه برسیم که کتابفروشی ها نمایشگاه دائمی و همیشگی هستند که در طول سال در آنها به روی مردم باز است و پذیرای مردم هستند.
مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دسترسی راحت و آسان به کتاب از راه کتابفروشی ها یکی از اولویت های این مجموعه ها است و از آنجایی که در گذشته بعنوان یک پایگاه فرهنگی در جامعه نقش آفرین بودند پاتوقی برای اهالی فرهنگ هستند.
غیاثی ضمن اشاره به این که اصالت دادن به کتابفروشی ها و بازنگری در کارکرد و نقش آنها در جامعه ما اهمیت زیادی دارد، بیان نمود: باید در سایه یکسری اقدامات همچون طرح های فصلی فروش کتاب کارکرد و اهمیت کتابفروشی ها را مجدداً مانند روزهای گذشته برگردانیم چونکه کتابفروشی ها در خیلی از مواقع بعنوان پایگاه های اجتماعی و فرهنگی مردم بوده و هستند.
وی در ادامه بر ضرورت توجه به جایگاه اجتماعی کتابفروشی ها اشاره نمود و اضافه کرد: کتابفروشی ها فراتر از محل فروش کتاب بعنوان پایگاه فرهنگی برای اهل قلم و علاقه مندان حوزه نشر و کتاب به شمار می آیند.
او اجرای طرح بهارانه ۱۴۰۰ را کمکی برای تسهیل فروش کتاب دانست و اظهار نمود: این طرح فرصتی برای مخاطبان کتاب است تا از تخفیف های پیشبینی شده استفاده کنند؛ همینطور بهانه ای برای دسترسی مردم به تازه های نشر است تا مخاطبان از کتاب های جدید آگاه شوند.
علی غیاثی ندوشن در انتها اظهار داشت: هر فصل بهانه ای است تا مردم به واسطه طرح های فصلی فروش کتاب به کتابفروشی ها رفته و به رونق کتابفروشی ها بیفزاییم و چراغ کتابفروشی ها روشن تر از گذشته برای علاقه مندان فرهنگ و کتاب و مطالعه بماند و روشنگری کند.

1400/03/20
13:01:24
0.0 / 5
980
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲