برگزاری نمایشگاه كتاب قاهره زیر سایه كرونا

برگزاری نمایشگاه كتاب قاهره زیر سایه كرونا

نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره برای اولین بار با رزرو بیلت ها بصورت آنلاین و با تمهیدات پیشگیرانه ناشی از شیوع کرونا برگزار می گردد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نشنال، پنجاه و دومین دوره از نمایشگاه بین المللی قاهره که یکی از مهم ترین رویدادهای تقویم فرهنگی مصر به حساب می آید از چهارشنبه، ۳۰ ژوئن کارش را آغاز خواهد نمود.
این نمایشگاه که هرساله با حضور هزاران نفر برگزار می گردد تحت تمهیدات سختگیرانه ناشی از شیوع کرونا به مدت ۱۵ روز فعالیت خواهد داشت. این نمایشگاه در ماه ژانویه به علت همه گیری کرونا به تعویق افتاده بود.
نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره معمولا در اواخر ژانویه که با تعطیلات مدرسه ها مصادف است برگزار می گردد تا امکان شرکت نوجوانان و دانش آموزان در این نمایشگاه فراهم گردد.
هرساله مسئولان برگزاری این نمایشگاه از یک نویسنده برجسته عرب تجلیل به عمل می آورند که سال جاری «یحیی حقی» نویسنده مصری برگزیده شده است. «حقی» که در سال ۱۹۹۲ درگذشت، کارنامه ادبی درخشانی به جای گذاشت که همچون آنها به چهار مجموعه داستان کوتاه میتوان اشاره نمود.
نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره سال جاری در شرایط متفاوتی برگزار خواهد شد؛ برای مثال شمار محدودی از بازدیدکنندگان در زمان مشخصی اجازه ورود به نمایشگاه را خواهند داشت.
همینطور به منظور تسهیل رعایت موارد بهداشتی و ایمنی، برای اولین بار بلیت های این نمایشگاه فقط به صورت آنلاین قابل رزرو خواهند بود.




1400/03/15
15:22:46
0.0 / 5
1149
تگهای خبر: داستان , شركت , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳