لطمه شناسی رسانه های جمعی منتشر گردید

لطمه شناسی رسانه های جمعی منتشر گردید

بلک بلاگ: «آسیب شناسی رسانه های جمعی» نوشته امیرحسام اسحاقی منتشر گردید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، این کتاب در ۲۸۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان در انتشارات اطلاع رسانان عرضه شده است.

در بخش هایی از مقدمه کتاب می خوانیم: رسانه قدرتمندترین نهاد در جامعه است. آنها قادرند بی گناهان را مقصر و گناهکاران را بی گناه جلوه دهند و این نمایشی از قدرت نامحدود این نهاد است. آنها ذهن توده ها را با اخبار و اطلاعات، تصاویر، فیلم ها، موسیقی و سایر منابع سرگرمی اشغال و کنترل می کنند. رسانه با این قدرت، تمایز بین واقعی و غیرواقعی را برای مخاطب بسیار دشوار کرده است.
در عصر جهانی شدن ارتباطات و اطلاعات و گسترش تعاملات فرهنگی، رسانه های ارتباط جمعی شامل کتاب، مطبوعات، سینما، رادیو، تلویزیون، بازی های ویدئویی و شبکه های اینترنتی در افکار، عقاید، ایده آل ها، تفکرات و شیوه زندگی ما تغییر و تاثیر عمیقی ایجاد کردند.
برمبنای روانشناسی رسانه، تاثیر رسانه های جمعی عبارت از تاثیر بر اعمال، نحوه و تأملات افراد و مخاطبان است؛ این تاثیر می تواند منفی یا مثبت باشد. پس رسانه علاوه بر نقش های مثبتی که در نگرش، رفتار و علایق فردی و حیات اجتماعی ما دارد، تأثیرهای مضر یا کژکارکردهایی را نیز خصوصاً برای کودکان، نوجوانان و جوانان به دنبال دارد.
هدف از این کتاب تعریف و تمجید غیرواقع از رسانه نیست؛ بلکه آن چه اهمیت دارد، لطمه شناسی در قالب پارادایم انتقادی پیرامون ابزارهای ارتباطی و رسانه های اجتماعی نوینی است که بسیار تهاجمی شده و تأثیرهای منفی زیادی تا کنون داشته است.




منبع:

1400/02/14
21:04:51
0.0 / 5
982
تگهای خبر: اینترنت , رسانه , سینما , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱