آغاز محفل قرآنی ربیع القرآن

آغاز محفل قرآنی ربیع القرآن

به گزارش بلک بلاگ همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، اولین جلسه محفل قرآنی «ربیع القرآن» به صورت ملی به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، عصر چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه، همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان، اولین جلسه محفل قرآن و عترت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ویژه برنامه محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» با حضور محمدهادی ربیعی مجری کارشناس صدا و سیما، و تنی چند از مسئولین و کتابداران کشور، از راه ارتباط تصویری با محمدرضا پور زرگری قاری بین المللی در فضای اسکای روم برگزار شد.

در ابتدای این محفل هادی ربیعی به بیان مطالبی در مورد عبارت "بسم الله" پرداخت و اظهار داشت: آغاز هر کار با نام خداست و عبارت شریف بسم الله ۱۱۴ بار در ابتدای سوره های قرآن کریم آمده است.

در ادامه محمدرضا پورزرگری نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال ۱۳۷۳ بعد از تلاوت آیات ۱۸۳ تا ۱۸۶ از سوره بقره در تفسیر آن اظهار داشت: این آیات در مورد صیام یا روزه داری است، تقوا در این آیات به معنای خویشتن داری از گناه است. گناه دو منشا دارد؛ نخست غضب و دیگری شهوت که فرد با گرفتن روزه جلو این دو تندروی را در خود خواهد گرفت.

وی تقوا و خداترس بودن را از مهم ترین آثار روزه داری عنوان نمود و اظهار داشت: روزه داری جزو عبادات خاص است، حضرت محمد (ص) می فرمایند: «روزه نصف صبر است، معنای صبر با روزه داری کسب می شود.»

وی در ادامه سخنانش به بیان برکات روزه داری پرداخت و اظهار داشت: محروم شدن از خوردن و آشامیدن، اجتناب از محرمات و پرهیز از گناه و دل از غیر خدا خارج کردن سه اثر روزه داری است. روزه داری تمرینی برای تقواپیشگی است.

در انتها این محفل مسابقه چهارگزینه ای (عبارت "به هر طرف رو کنی به سمت خدا رو کرده ای" در کدام آیه سوره بقره آمده است)، توسط مجری عنوان شد که علاقه مندان تا ۲۴ ساعت بعد از آخر برنامه می توانند با ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۵۰۱۸ در این مسابقه شرکت نمایند. به برگزیدگان این مسابقه هم جوایزی اهدا خواهد شد.

محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی در خانه و خانواده، در تمامی استان های کشور به صورت هماهنگ از راه ارتباط تصویری با قاریان ممتاز کشور در فضای اسکای روم با مشارکت استان های کشور و با محوریت استان تهران در ماه مبارک رمضان برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند در ماه مبارک رمضان همه روزه ساعت ۱۸ از راه نشانی https: //www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/quran در این محفل قرآنی شرکت نمایند. این ویژه برنامه به صورت زنده هم از صفحه اینستاگرام اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی Instagram.com/tehranplir پخش خواهد شد.





منبع:

1400/01/26
23:04:33
0.0 / 5
982
تگهای خبر: اینستاگرام , برنامه , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵