مسئول سیر مطالعاتی آثار شهید آوینی مطرح كرد؛

تعبیر سید شهیدان اهل قلم به هیچ وجه اغراق ادبی نبوده

تعبیر سید شهیدان اهل قلم به هیچ وجه اغراق ادبی نبوده

به گزارش بلک بلاگ مسئول سیر مطالعاتی آثار شهید آوینی در نشستی مجازی اظهار داشت: تعبیر سید شهیدان اهل قلم به هیچ وجه اغراق ادبی نبوده است.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، پس از ظهر امروز به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم با حضور حجت الاسلام عباس محسنی مسئول سیر مطالعاتی آثار شهید آوینی (نسیم حیات)
گفتگوی مجازی پیرامون آثار و اندیشه های شهید سیدمرتضی آوینی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه اجرا شد. در این برنامه حجت الاسلام عباس محسنی اظهار نمود: فوق العاده بودن شهید آوینی برای همه قابل توجه بوده و باید پرسید چه اتفاقی افتاده که چنین شخصیت هایی بروز کرده اند. وی با اعلان اینکه شهید آوینی و شهدایی همچون حسن باقری معجزه حضرت امام خمینی (ره) هستند، اضافه کرد: نسبت آوینی با امام نسبت مضاعف و عجیبی است، تا جایی که در کتاب گنجینه آسمانی شباهت زیادی بین قلم او با امام دیده می شود. مسئول سیر مطالعاتی آثار شهید آوینی اشاره کرد: توجه به تعبیر و معنای سید شهیدان اهل قلم و قلم ضروری بوده و سه کتاب گنجینه آسمانی، نسیم حیات و فتح خون کتاب هایی هستند که بیان ادبی آنها مورد توجه جامعه است. وی افزود: با این وجود چرا ۹ کتاب دیگر شهید آوینی که مباحث نظری و تحلیلی هستند و برخلاف آثار برخی مدعیان، یک کلمه التقاطی در آنها وجود ندارد، را باید حذف نمود. محسنی با اعلان اینکه تعبیر سید شهیدان اهل قلم به هیچ وجه اغراق ادبی نبوده و اگر این تعبیر نبود بعضی موفق به حذف آن ۹ کتاب می شدند، اظهار داشت: پرسش در مورد میراث افراد مثل نشر یا بازنشر مطالب منتشره یا زندگی خصوصی آنها نیازمند اجازه از خانواده بوده اما برای فیلمسازی یا بیان تحلیل درباره بزرگان اجازه لازم نیست. وی با تاکید بر اینکه همسر شهید آوینی تمامی آثار و فیلم های او را منتشر نموده و هیچ چیزی را جا نگذاشته است، اضافه کرد: نفی صلاحیت از خانواده برای نشر آثار اجحاف به آنها بوده بااینکه شهید آوینی باب بحث درباره گذشته را باز کرده اما باید دید هدف از بیان زندگی خصوصی چیست و میزان رعایت حدود و عفت کلام چقدر است. محسنی با اشاره به کسانی که تعابیری شبیه به طعنه همچون فردیدی و هیدگری بودن آوینی را مطرح می کنند، اشاره کرد: آوینی در همنوایی تفکری با هیدگر در نقد غرب به او رجوع می داد و مشخص نیست که اشکال این رجوع از نظر منتقدین کجا است. مسئول سیر مطالعاتی آثار شهید آوینی اضافه کرد: علاقمندان باید مستقیماً به ۱۲ کتاب انتشار یافته از شهید آوینی مراجعه نموده و سیر آسان به سخت را انتخاب کنند. گفتنی است، فیلم کامل این جلسه مجازی در صفحه اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه قابل مشاهده می باشد.


منبع:

1400/01/20
21:32:32
0.0 / 5
954
تگهای خبر: برنامه , رمان , فیلم , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳