با برپایی یك نشست مجازی صورت گرفت؛

شروع دوره بهاره آموزش زبان فارسی خانه فرهنگ ایران در لاهور

شروع دوره بهاره آموزش زبان فارسی خانه فرهنگ ایران در لاهور

دوره بهاره کلاس های آموزشی زبان فارسی در لاهور پاکستان از 13 فروردین شروع شد. این دوره تا 15 تیر امسال ادامه خواهد یافت.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، دوره بهاره کلاس های آموزش زبان فارسی، با برگزاری یک نشست مجازی روز جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ با حضور فارسی آموزان دوره جدید، مدرسان زبان فارسی و وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور، شروع شد.
در این جلسه مجازی بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی دو کشور، جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با عرض خیر مقدم به فارسی آموزان جدید و دوره میانی فرا رسیدن فصل بهار و عید نوروز باستانی را تبریک گفت.
جعفر روناس همین طور در این جلسه مجازی با توضیح مختصر رسومات فرهنگی مختلف ایران زمین همچون جشن نوروزی سیزده بدر با عنوان روز طبیعت اظهار داشت: مردم ایران در این روز طبق یک سنت دیرینه به دامن طبیعت بسر میبرند.
وی زبان فارسی را میراث مشترک دو کشور دوست و برادر خواند و اظهار داشت: فارسی آموزان با یادگیری زبان فارسی با فرهنگ و تمدن ایران و همین طور ریشه های فرهنگی پاکستان نیز آشنا خواهند شد.
مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور با اعلان اینکه خانه فرهنگ ایران خانه دوم فارسی آموزان است اشاره کرد: تیم آموزش زبان فارسی با برنامه ریزی دقیق ضمن آموزش زبان و ادبیات فارسی علاقه مندان را با فرهنگ و سنن ایرانی نیز آشنا خواهد نمود.
وی در ادامه با اشاره به محدودیت های موجود به سبب موج سوم شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: برنامه ها و کارگاه های متنوعی را بطور مجازی برنامه ریزی کرده ایم تا حداکثر بازدهی را در امر آموزش داشته باشیم.
در این جلسه مجازی، مدرسان زبان فارسی خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور نیز درباره دوره کلاس های زبان فارسی و نحو تدریس توضیحاتی ارائه دادند.
در ادامه کلیپ هایی از سنت های نوروزی و سیزده بدر پخش گردید و تعدادی از فارسی آموزان سطح میانی نیز ابیاتی از اشعار فارسی درباره طبیعت و نوروز قرائت کردند. در پایان، فارسی آموزان جدید نیز سوالات مختلفی درباره موضوعات مختلف در حوزه زبان، فرهنگ و تمدن ایران کردند که جعفر روناس مسئول خانه فرهنگ به آن پاسخ داد.
کلاس های بهاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در دو سطح مقدماتی و میانی از ۵ آوریل مصادف با ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ شروع و تا ۶ ژوئیه مصادف با ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

1400/01/19
23:03:15
0.0 / 5
984
تگهای خبر: آموزشی , برنامه , تدریس , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲