توسط انتشارات شهید كاظمی؛

كتاب همیشه مربی درباره سیره تربیتی شهید محمد عبدی چاپ شد

كتاب همیشه مربی درباره سیره تربیتی شهید محمد عبدی چاپ شد

به گزارش بلک بلاگ کتاب همیشه مربی نوشته حسن مجیدیان درباره زندگی و سیره تربیتی زندگی شهید محمد عبدی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی، کتاب «همیشه مربی» نوشته حسن مجیدیان دربرگیرنده مجموعه گفتارهای مرتبط و به هم پیوسته ای از فعالیتهای فرهنگی و سیره تربیتی شهید محمد عبدی اخیرا توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب که حاصل گفتگو با خانواده، دوستان و شاگردان این شهید است، در سه فصل با عناوین «خدا کند همیشه جا برای دویدن باشد»، «خداوند مرا آفریده است برای معلمی و مربی گری» و « من مثل حضرت زهرا(س) شهید می شوم» تدوین شده است. شهید محمد عبدی در دهه۷۰ در شرق تهران و منطقه تهرانپارس همچون بسیجیان فعال و مربیان با همتی بود که در سنگر مسجد و مدرسه در ارتباط فعال و سازنده با جوانان و نوجوانان، نقشی ویژه و ماندگار داشت.
شهید محمدعبدی را آنها که دغدغه بچه های مردم را دارند، خوب می شناسند. محمد عبدی، مربی و معلم و دلسوز نوجوان و جوان بود. عمر کوتاه و پر مخاطره ی او بر سر تربیت نسلی گذشت که مقرر است در آینده ی بسیار نزدیک، علمدار عرصه ی فرهنگ و تربیت این انقلاب باشند. او و هم نسلان و هم قطارانش پس از رحلت امام راحل (ره) و با آغاز دهه ۷۰ و خوابیدن شور و حال جنگ، به اقتضای لزوم آن دهه و آن سال ها، در سنگر فرهنگ مشغول مجاهدت و فعالیت شدند. شب و روزشان و جوانی و سرمایه و استعداد و آینده شان را به این مسیر آوردند و کار کردند. در این میان محمد عبدی؛ اما چیز دیگری بود! او با آتش درون، پیوسته در مخاطره سوختن و در سودای رفتن بود. و عاقبت سوخت و رفت...
جاذبه های رفتاری و اخلاقی و روحی محمد عبدی، در نزد نوجوانان از او یک معلم آگاه و توانمند و قابل اعتماد ساخته بود. او نه فقط یک معلم دلسوز که الحق یک بسیجی فهیم و تکلیف گرا و یک مشاور و همدل قابل اتکاء برای نوجوانان بود.
در تمام این سال ها لزوم پرداختن به زندگی او و جمع آوری خاطراتش دغدغه شاگردان او بوده. این مهم به لطف الهی در یکی دو سال قبل منجر به تولید کتاب «همیشه مربی» شد. از آنجائیکه هنوز یاد و نام او و روش ها و سفارش های وی در فضای تربیتی بین دوستان و شاگران او زنده است، بخش اعظم کتاب را خاطرات تربیتی و سر و کله زدن های وی با بچه های نوجوان تشکیل می دهد. همینطور به فعالیت ها و دوندگی های وی در مسجد و پایگاه بسیج و مدرسه و حال و هوای این شهید در ماه ها و روزهای پایانی زندگی او و حضور و ماموریتش در استان سیستان و بلوچستان پرداخته شده است.
شهید عبدی متولد سال ۱۳۵۵ است و ۱۶ بهمن ماه سال ۱۳۷۷ براثر برخورد گلوله اشرار ایرانشهر در سیستان بلوچستان به شهادت رسید.
کتاب «همیشه مربی» با ۲۲۰ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان انتشار یافته است.

1400/01/18
23:39:35
0.0 / 5
932
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳