سینمای آلمان و كاهش69 درصدی فروش گیشه

سینمای آلمان و كاهش69 درصدی فروش گیشه

بلک بلاگ: درآمدهای حاصل از اکران فیلم در سینماهای آلمان طی سال 2020 با کاهش چشم گیر 69 درصدی به سبب بحران شیوع ویروس کرونا همراه شده است.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از هالیوود ریپورتر، آمار رسمی انتشار یافته از طرف هیات فدرال فیلم آلمان نشان میدهد درآمدهای حاصل از اکران های سینمایی در این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۵۷ میلیون دلار کاهش داشته و با نزول ۶۹ درصدی به ۳۸۶ میلیون دلار رسیده است.
همین طور تعداد بلیت فروخته شده در سینماهای آلمان در سال قبل میلادی نیز ۶۷.۹ درصد کاهش داشته و به عبارت دیگر سینمای آلمان در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۸۰ میلیون قطعه بلیت کمتر نسبت به سال ۲۰۱۹ فروخته است.
سالن های سینما در آلمان ابتدا در اواسط ماه مارس ۲۰۲۰ و همزمان با اولین قرنطینه عمومی برای مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور تعطیل شد و با کاهش تدریجی موارد مبتلاشدن به این ویروس، در ماه جولای سینماها در برلین با ۲۰ تا ۲۵ درصد از ظرفیت بازگشایی شدند اما بار دیگر با بروز موج جدیدی از شیوع ویروس کرونادر اواخر پائیز و دومین قرنطینه عمومی، سینماها در آلمان بار دیگر درهای خودرا به روی مخاطبان بستند.
سینماهای آلمان هم اکنون نیز تعطیل هستند و بعید است سینماها تا انتهای ماه مارس ۲۰۲۱ بازگشایی شوند.
فیلم سینمایی «پسران بد تا ابد» سال قبل قبل از شروع بحران کرونا اکران خودرا در آلمان شروع کرد و با فروش ۱۸ میلیون دلاری حاصل از فروش ۱.۸ میلیون بلیت، پرفروش ترین فیلم سینمای آلمان در سال ۲۰۲۰ بود و البته سال قبل سهم آثار آلمانی در بازار سینمایی این کشور به رکورد ۳۵ درصد رسید.
ریزش گیشه سینمای آلمان در سال ۲۰۲۰، آینه ای از وضعیت سینمای اروپا در سال قبل میلادی است.
برمبنای آمارهای جدید انتشار یافته توسط اتحادیه بین المللی سینما (UNIC)، درآمدهای حاصل از اکران های سینمایی در سراسر ۳۸ کشور اروپایی به سبب محدودیت های ناشی از بحران کرونا، ۷۰.۶ درصد معادل ۷.۵ میلیارد دلار کاهش داشته است.




منبع:

1399/11/29
14:10:46
0.0 / 5
913
تگهای خبر: سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳