مهدویان:

به همه فیلم هایم افتخار می كنم

به همه فیلم هایم افتخار می كنم

به گزارش بلک بلاگ کارگردان فیلم «شیشلیک» ابراز امیدواری کرد که ممیزی های فیلمش برای اکران عمومی بیشتر از جشنواره فیلم فجر نشود.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، کمدی سیاه «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با بازی رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و جمشید هاشم پور در دومین روز جشنواره فیلم فجر سی و نهم در سینمای رسانه ها به نمایش درآمد. این فیلم که به قول منصوری تهیه کننده اش در دوران سخت پیک دوم کرونا و در ۳۰ جلسه فشرده ساخته شده، پیش از جشنواره گرفتار اصلاحاتی شد و منصوری اظهار داشت: امیدوارم که این فضای گفتگوی پیش آمده و ظرفیت نقد، ادامه داشته باشد.
در نشست خبری این فیلم که ۱۳ بهمن در برج میلاد برگزار شد، مهدویان که به علت سفر از راه اسکایپ در نشست حضور داشت، درباره تأثیر ممیزی ها بر فیلمش با لحنی محتاط آمیز اظهار داشت: هر فیلم یک روح و جهانی دارد که حتی الامکان باید حفظ شود و ما در گفتگوی با دوستان شورای پروانه نمایش تلاش کردیم ممیزی ها در حدی باشد که جهان فیلم لطمه نخورد و فکر می کنم این نسخه ای که در حال نمایش است آن جهان را دارد. البته هیچ فیلمسازی از سانسور و ممیزی استقبال نمی کند ولی با عنایت به مناسبات موجود در کشور و قوانین شورای پروانه به اینجا رسیدیم و امیدوارم همین نسخه هم به اکران عمومی برسد.
او که درباره تغییر ژانرش در فیلمسازی مورد سوال قرار گرفته و انتقادهایی هم عنوان شد در خصوص اینکه فیلمهای قبلی اش سفارشی بوده، در نهایت درباره تأثیر وجود عوامل بیرونی بر تغییر ژانر توضیح داد: فیلمساز به عوامل بیرونی برای تغییر ژانر نیاز ندارد، چون با عنایت به علاقه و حال آن روزها و دغدغه هایش تصمیم به ساخت فیلم می گیرد. عوامل بیرونی همه آن چیزهایی است که بر هر فیلمسازی امکان دارد تاثیر بگذارد.
مهدویان همینطور در واکنش به سفارشی سازی بودنش اظهار داشت: فیلمهای مهمی در این سالها ساخته ام که به همه آنها افتخار می کنم اما از این حرف ها ناراحت نمی شوم، چون تلاش مذبوحانه ای برای ناامید کردن من است.
در این نشست امیرمهدی ژوله فیلمنامه نویس هم بیان نمود: همیشه کمدی مورد علاقه من چیزی بوده که با آن یک چشم بخندد و از چشم دیگر آدم اشک بریزد، چون به نظرم هر اتفاقی روی این سکه هستند. من در سال هایی که با آقای مهران مدیری کار کرده بودم، چنین تجربه ای داشتم مثلا متن دفاعیه «مسعود شصتچی»، بخش هایی از «قهوه تلخ» و آیتم هایی «شوخی کردم» که در واقع «شیشلیک» یک آیتم وایرال شده و وسیع شده آن دوران است که آقای رادش در کنار پدربزرگ آلبومی را ورق می زد و درباره اینکه گوشت چیست و خنده چیست؟ حرف می زدند. پس از آن هم که آقای عطاران و دوستان دیگر اضافه شدند، ایده هایی داشتند که در مجموع آن چیزی شد که روی پرده دیدیم و یکی از خوشایندترین تجربه های حرفه ای من رقم خورد.


پژمان جمشیدی بازیگر «شیشلیک» هم در سخنانی کوتاه از همه در خواست کرد که مراقب سلامتی خود باشند و برای انصاریان آرزوی سلامتی کرد و اضافه کرد: زخمی را که ما خوردیم، هیچگاه باور نمی کردیم اتفاق بیفتد، بنابراین از همه می خواهم مراقب خود باشند.



رضا عطاران هم با ابراز شادمانی از دیده شدن فیلم اظهار داشت: من از ابتدا دوست داشتم با محمدحسین مهدویان کار کنم. وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، دیدم این کاراکتر جای کار دارد، متن خیلی خوب است و بنابراین دوست داشتم بخشی از این کار باشم.
ژاله صامتی، مه لقا باقری عباس جمشیدی فر، وحید رهبانی (بازیگر) و حسین کرمی (طراح صحنه و لباس) از دیگر عوامل حاضر در این جلسه، بودند که درباره این فیلم لحظاتی صحبت کردند.












منبع:

1399/11/13
23:24:46
0.0 / 5
1144
تگهای خبر: جشنواره , رسانه , ژانر , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳