نگاهی به اخبار روزنامه های جهان

حكایت جنگ روسیه و غرب

حكایت جنگ روسیه و غرب

بلک بلاگ: رابطه میان کشور روسیه و غرب همچون موضوعاتی است که در کنار وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان، مورد توجه رسانه های دنیا قرار گرفته است.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل های رسانه های جهان، با اهمیت ترین اخبار دنیا را روایت می کند.
اخبار امروز (۱۱ بهمن ماه) به شرح زیر است:
_ «لوموند»، روزنامه فرانسوی پرسیده است: چرا آلکسی ناوالنی، معترض روس حکومت روسیه را می آزارد. و این که چرا روسیه، نگران اعتراض ناوالنی است؟ منتقدان می گویند ناوالنی را حکومت روس مسموم کرد، اما دولت روسیه می گوید این حرف ها ساخته پرداخته تبلیغات غرب است.
در تحلیلی دیگر آمده است که ۳۰ سال از اختتام جنگ سرد گذشته است. شکافی که همیشه میان روسیه و غرب بوده است. آمریکا و اروپا پشت به روسیه کردند و گروه هشت را با حذف روسیه، گروه هفت ساختند. در دهه ۹۰ میخائیل گورباچف با اتحاد روسیه، آمریکا و اروپا به جنگ سرد تمام کرد. حالا بعد از ۳۰ سال، به خانه اول رسیده اند.
_ خیز وسوسه انگیز و آرام و تسخیر فضا از طرف چین. فرود ماه گرد چین در دورترین منطقه ماه برخاست سفینه به سمت مریخ. اولین ماموریت ساخت ایستگاه مدارپیمای مسکونی چین با صرف میلیاردها دلار. چین بلندپروازی هایش را در این فن آوری، کمال می بخشد. در سال ۲۰۲۰ هفتمین پرچم به خلاف شش پرچم پیشین آمریکایی، پرچم چین در ماه نصب گردید.
_ «گاردین»، روزنامه انگلیسی در نگاهی دیگر، نوشته است: چین، تایوان را تهدید کرده است. ادعای استقلال تایوان به مفهوم جنگ با چین است. به رغم این هشدار، نیروی نظامی استرالیا به گشت در دریای جنوب چین می پردازد.
_ «له رپوبلیکا»، نشریه ایتالیایی گفته است: بعد از استعفای جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا به قصد یکدست کردن کابینه اش، حالا ایتالیا در انتخابات نخست وزیر تازه، گرفتار بحران است.
رنتسی، شرایطش را اعلام کرد، اما راه را نبست. جوزپه کونته با این همه او را می خواهد.
_ «لوموند» روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرده است: پاسخ اعتراض خشم آلود کشاورزان هند، برخورد از طرف دولت بود. حکومت هند، برخورد را انتخاب نمود. گفت وگوهای طرفین نتیجه نداد و رهبران معترضان تن به خواست دولت هند در فروش محصولات کشاورزی ندادند. مقام های هند می خواهند دستی بالاتر از معترضان داشته باشند. آنهایی که سه قانون تازه در فروش محصولات کشاورزی را نمی پذیرند.
* از حاشیه خبرها:
_ «له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی نوشته است: گپ و گفت بدون ماسک، همان قدر در سرایت کووید_۱۹ پرقدرت است که سرفه کردن. بیشتر عفونت ها در فضای بسته رخ می دهند. ذره های منتشر شده به هنگام حرف زدن با دیگران کوچک ترند و در فاصله دو متری در هوا می مانند. گزارش تازه علمی از طرف رویال سوسایتی می گوید که حرف زدن طولانی با یکدیگر همان قدر پرخطر است که سرفه کردن در کنار دیگران.




منبع:

1399/11/11
21:53:13
0.0 / 5
1229
تگهای خبر: رسانه , روزنامه , سایت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱