رییس اتحادیه ناشران:

شركت پست آماده باشد

شركت پست آماده باشد

به گزارش بلک بلاگ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباب توجه به حجم استقبالی که از نمایشگاه مجازی کتاب پیش بینی می شود اظهار داشت: شرکت پست باید آمادگی حجم بالای این نمایشگاه را داشته باشد تا در ایام شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتاب ها بهترین و مناسب ترین خدمات را به مردم ارائه نماید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، هومان حسن پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت و گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار داشت: یکی از بزرگترین و ماندنی ترین کارهایی که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ انجام می دهد مسئولیت گرفتن کتاب ها از ناشران و تحویل دادن آن به مخاطبان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.

او اضافه کرد: خوشحال هستیم که دراین زمینه مدیرعامل محترم پست قول داده است کتاب ها را طی مدت سه تا شش روز به دست مردم برسانند و امیدوارم این مساله به درستی محقق شود و ما شاهد خدمات رسانی مناسب به مردم باشیم.

حسن پور با اشاره به اینکه دراین زمینه چند نکته اهمیت دارد که می تواند در کیفیت کار موثر باشد، بیان کرد: نخست این که بااینکه کتاب نسبت به بسیاری از کالاهای دیگر از قوام بیشتری برخوردارست اما شیوه حمل و نقل آن اهمیت زیادی دارد تا سالم به دست مخاطب برسد و این یک مطالبه جدی است. از طرف دیگر زمان ارسال کتاب ها نیز اهمیت دارد و لازم است که کتاب ها در زمان مناسب و وعده داده شده به دست مخاطبان برسد و این مساله برای شرکت پست یک موقعیت طلایی همین طور یک تهدید است برای اینکه مسئولیت بزرگی بر دوش آنها می گذارد و حسن انجام کار این عناصر در مطلوبیت کار تاثیر زیادی دارد.

حسن پور با اشاره به اینکه اجرای درست و صحیح هر یک از این موارد می تواند تبلیغات بسیار خوبی برای شرکت پست باشد، اظهار داشت: باتوجه به حجم استقبالی که از این نمایشگاه پیش بینی شده است شرکت پست باید این آمادگی را داشته باشد که در ایام شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتاب ها در این نمایشگاه بهترین و مناسب ترین خدمات را به مردم ارائه کند.

او با طرح این مساله که توقع ناشران و مردم این نیست که نمایشگاه مجازی کتاب جایگزین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد، افزود: امکان دارد این نمایشگاه حجم زیادی مخاطب داشته باشد و مطالبه آنها نیز مشخص و جدی است و نتیجه کار می تواند مجموعه ای از تایید و تحسین از جانب مردم برای پست به همراه داشته باشد و برعکس آن نیز می تواند حجم زیادی انتقاد توام با نارضایتی و شکایت به همراه داشته باشد.

بگفته حسن پور، دراین زمینه ناشران نیز باید اهتمام کنند طبق قرارهای خود کتاب های شان را بموقع به ماموران پست تحویل بدهند و دراین زمینه نیز باید کار به شکلی صورت گیرد تا زمانی که پست می خواهد کتاب ها را جمع آوری کند به سبب تراکم کار با تاخیر روبه رو نشویم برای اینکه همه این ها در روند کار بی نظمی به وجود می آورد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همین طور بار دیگر با تاکید بر سخنان مدیرعامل پست درباره تحویل بموقع کتاب ها توضیح داد: میانگین چهار تا پنج روز زمانی که کتاب به دست مخاطب برسد خیلی خوب است و ما همچنان مشتاق و منتظر حسن انجام کار از طرف پست هستیم.

وی در بخش دیگر صحبت های خود درباره اختصاص جعبه های ارزان برای ناشران نیز اظهار داشت: امیدواریم با پیش بینی حذف اقدامات افزونی که به قیمت کتاب وارد می شود شاهد بالا رفتن هزینه ها نباشیم و تمام کارها طبق توافقات و صحبت های انجام شده باشد و شاهد نوعی یک دستی و یکپارچگی در سراسر کشور هنگام اجرای نمایشگاه مجازی کتاب تهران باشیم.

حسن پور درباره تبعات عدم اجرای درست وعده های شرکت پست در ارسال کتاب های نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: در غیر این صورت با انباشتی از کتاب های گسترده در انبارهای خود روبه رو می شود که به دست مخاطبان نمی رسد.

حسن پور اضافه کرد: صرف نظر از مشکلات اجرائی که در نخستین دوره نمایشگاه مجازی طبیعی است که وجود داشته باشد، در عین حال ما به آینده خوشبین هستیم و پیشاپیش از خانه کتاب و ادبیات ایران برای این که این مسئولیت سنگین را به عهده گرفتند تشکر می نماییم و از آن جایی که نمایشگاه مجازی یک مساله حساس است انتظار داریم همه پای کار بیایند تا شاهد یک کار ملی بزرگ فرهنگی برای کشور باشیم.

اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه برگزار می شود.




منبع:

1399/10/26
23:09:52
0.0 / 5
1010
تگهای خبر: خدمات , شركت , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱