توسط انتشارات كتاب نیستان

آسیاب كرانه فلاس الیوت به فارسی منتشر گردید

آسیاب كرانه فلاس الیوت به فارسی منتشر گردید

انتشارات کتاب نیستان رمان آسیاب کرانه فلاس نوشته جرج الیوت و ترجمه لیدا طرزی را منتشر نمود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، رمان «آسیاب کرانه فلاس» دومین تجربه کتاب نیستان در انتشار گزیده آثار داستانی مشهور غرب محسوب می شود. این رمان که از آثار نویسنده شهیر عصر ویکتوریایی، ماری آن ایوانس مشهور به جرج الیوت بشمار می رود به کوشش لیدا طرزی در ۲۰۸ صفحه و بهای ۴۵ هزار تومان به فارسی ترجمه و انتشار یافته است. این کتاب در نسخه فعلی در حقیقت خلاصه ای از این رمان است که قبل از این در سال ۱۸۶۰ انتشار یافته است.
ماری آن ایوانس نام مستعار مردانه جورج الیوت را برای خود انتخاب نمود تا اطمینان یابد آثارش مورد توجه جدی مخاطبان قرار می گیرند. بااینکه نویسندگان زن در آن زمان آزادانه نام اصلی شان را در آثار خود می نوشتند؛ اما او می خواست تا تنها یک نویسنده داستان های عاشقانه نباشد.
وی از پدری نجار و بنا متولد شد و فرزند سوم خانواده به شمار می رفت. الیوت نخستین اثر ادبی مهم خودرا در سن ۴۳ سالگی و در سال ۱۸۶۲ منتشر نمود که در حقیقت ترجمه ای از کتاب «زندگی مسیح» اثر «دیوید استرائوس» بود.
ایوانس یکی از برجسته ترین نویسندگان عصر ویکتوریا است و آثارش که داستان آنها بیش تر در انگلستان به وقوع می پیوندند، به خاطر دیدگاه های رئالیستی و روان شناختی خود شهرت دارد. خیلی از منقدان او را مبدا روش آنالیز روانشناسی شخصیت های رمان های مدرن می دانند.
او در بین اهالی قلم از لحاظ سبک نوشتاری خود مورد احترام ویژه ای است و خیلی از آنها معتقدند پس از «جین آستین»، هیچ نویسنده ای به اندازه الیوت در آثارش صریحاً به بیان مشکلات اجتماعی و انتقادهای سیاسی از زمانه خود نپرداخته است و حتی رمان های «افسانه جوبال» و «فلیکس هالت افراطی» او را، بطور انحصاری آثاری سیاسی برمی شمارند. بطور کلی در سلسله رمان نویسان بزرگ انگلیسی در قرن نوزدهم، که از جین آستین و خواهران برونته شروع می شود و به چارلز دیکنز و تاماس هاردی می رسد، جورج الیوت به جهت مهارت و ژرف بینی اش در توصیف انگیزه ها مقام منحصربه فردی دارد، بطوریکه خیلی از نقادان مدرن او را بزرگ ترین رمان نویس انگلیسی قرن نوزدهم می دانند.
داستان بلند «آسیاب کرانه فلاس» را وی در بعد از موفقیت مثال زدنی رمان «آدام بید» خلق و به همسرش تقدیم کرد.

1399/10/21
21:07:07
0.0 / 5
943
تگهای خبر: داستان , رمان , كتاب , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱