محمدمهدی رحیمی:

شهید سلیمانی مرد ایجاد فرصت از تهدید و تحریم بود

شهید سلیمانی مرد ایجاد فرصت از تهدید و تحریم بود

به گزارش بلک بلاگ معاون خبر خبرگزاری مهر در نشست قهرمان ملت، قهرمان امت اظهار داشت: شهید سلیمانی مرد ایجاد فرصت از تهدید و تحریم بود، او و یارانش با دست­های خالی کارهای ناشدنی را ممکن ساختند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، در روزهای سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چهارمین نشست از سلسله نشست های «قهرمان ملت، قهرمان امت» از طرف کانون اندیشه جوان با حضور محمدمهدی رحیمی، فعال رسانه و معاون خبر خبرگزاری مهر به موضوع «ترور مجازی شهید سلیمانی» در قالب نشست زنده مجازی در اینستاگرام پرداخته شد.
رحیمی در این جلسه با اشاره به اینکه سانسور و ترور مجازی اخیرا بعنوان یک پیوست عملیاتی برای عملیات های تروریستی کشورهایی نظیر آمریکا و اسرائیل محسوب می شود، بیان داشت: اگر تصور ما این باشد که دشمنان ما در ترور فیزیکی سردار سلیمانی به اهداف خود یعنی تغییر معادلات منطقه ای و ایجاد فضای رعب و وحشت و زورگویی موفق شده اند آن وقت می توان اظهار داشت که در فضای مجازی نیز به این هدف دست یافته اند.
وی اضافه کرد: دیدیم که نه فقط این اتفاق رقم نخورد بلکه همانطور که در واقعیت و در منطقه سیاست هایشان با شکست مواجه گردید، در نگاه فرهنگ عمومی نیز آزادی بیان غربی به چالش کشیده شد و می بینیم که در یک سال اخیر نه فقط فعالیت ها پیرامون شهادت سردار دل ها کاهش نیافته بلکه زمینه های خلاقت و دورزدن این محدودیت ها از جانب فعالان این عرصه تقویت شده است.
معاون خبر خبرگزاری مهر در ادامه اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که فرصت های فضای مجازی و اینترنت از تهدیدهای آن بیشتر است. از طرفی عقل حکم می کند که انسان جایی سرمایه گذاری کند که قواعد بازی را دشمنش تعیین نکند. بدین سبب ما باید زمینه این ترورها را با ایجاد یک بستر امن بوسیله شبکه ملی اطلاعات از بین ببریم. امروز در کشور ما انگار که داریم برعکس عمل می نماییم و بجای وفاق و وحدت در تصمیم گیری درگیر دعواهای اصطلاحاً حیدری-نعمتی شده ایم.
رحیمی ضمن انتقاد از نهادهای تصمیم گیر درباب فضای مجازی کشور در زمینه اعمال حاکمیت در این حوزه، بیان داشت: باتوجه به این مساله که فضای مجازی امروزه بعنوان یکی از شئون زندگی روزمره مردم مطرح است، باید مراقب باشیم تا آلودگی هایی که از طرف صحنه گردانان این عرصه وارد فضای مجازی می شود، جوانان و نوجوانان ما را که ادامه دهندگان مکتب و راه شهیدسلیمانی هستند، آلوده نکند و اندیشه های آنان را نسبت به انقلاب و راه امام ره گرفتار خدشه نکند. اینطور نباشد که مدیران شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام که بی هیچ تعهد و پاسخگویی، در کشورهایی مثل ما حضور پررنگ دارند و بیشترین پهنای باند را به خود اختصاص داده اند فعال باشند؛ چونکه جامعه هدف برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردارست و این طور نیست که محدود شدنشان در این جوامع برایشان بی اهمیت باشد. این فقط در ایران نیست و کشورهایی مثل آلمان هم این محدودیت هارا به نحو سختگیرانه ای اعمال می کنند و این شبکه های اجتماعی در قبال کارهای ضد حاکمیتی در محیطشان موظف به همکاری با دولت ها هستند.
او در خاتمه این جلسه اظهار داشت: شهید سلیمانی مرد ایجاد فرصت از تهدید و تحریم بود، او و یارانش با دست های خالی کارهای ناشدنی را ممکن ساختند. من معتقدم که این اتفاق در عرضه فضای مجازی و اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی در این حوزه می تواند رقم بخورد.


منبع:

1399/10/20
19:35:28
0.0 / 5
1018
تگهای خبر: اینترنت , اینستاگرام , رسانه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳