یك هفته با كتاب؛

دریافت مطالبات كتابفروشی های پاییزه و پاسخ اداره كتاب به حواشی

دریافت مطالبات كتابفروشی های پاییزه و پاسخ اداره كتاب به حواشی

به گزارش بلک بلاگ دریافت مطالبات کتابفروشی های عضو طرح پاییزه کتاب ۹۹ و پاسخ اداره کتاب وزارت ارشاد به حواشی در ارتباط با یک کتاب، ازجمله اخبار مهم حوزه کتاب در این هفته بودند.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ: بعد از چندهفته انتشار گزارش های «یک هفته با کتاب» که تعداد اخبارشان تک رقمی بود، شمار خبرهای گزارش این هفته اخبارِ برگزیده کتاب، به ۱4 عنوان رسیده است. گزارش این هفته البته عنوان خارجی و بین المللی ندارد.
۳ خبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک خبر از انتشارات سروش، در ابتدای گزارش مرور می شوند. اهدای کتاب های رئیس پیشین سازمان صدا و سیما به فرهنگسرای اندیشه، معرفی نامزدهای بخش رمان و مجموعه داستان جایزه جلال، معرفی برگزیدگان جایزه فرشته و مسابقه کتابخوانی پویا هم از دیگر خبرهایی هستند که در ادامه گزارش مرور می شوند. یک خبر از مرمت اسناد خطیِ کتابخانه ملی، رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید محمدباقر صدر و راه اندازی سامانه باشگاه معلمان مؤلف هم ۳ خبر دیگری هستند که از کتابخانه ملی، پژوهشگاه شهید صدر و انتشارات مدرسه مرور می نماییم.
آغاز دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی و افتتاح نمایشگاه کتاب ایران در افغانستان هم دو خبر پایانی گزارش این هفته هستند.
در ادامه مشروح گزارش اخبار برگزیده حوزه کتاب را در سومین هفته آذرماه ۹۹ می خوانیم؛ توضیحات اداره کتاب ارشاد درباره حواشی یک کتاب پیرو انتشار گسترده مطالبی درباره انتشار کتاب منتشر نشده ای با مبحث کرونا که حاوی سفارش ای بر خلاف موازین شرع بود، دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز شنبه این هفته در اطلاعیه ای اعلام نمود نسخه های این کتاب توزیع نشده اند. تمدید ثبت‎ نام تسهیلات پشتیبانی از ناشران علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه ۱۷ آذر از تمدید ثبت‏ نام تسهیلات حمایتی کم‏ بهره به ناشران خصوصی تا ۲۸ آذرماه اطلاع داد و اظهار داشت: با عنایت به تعطیلی های اخیر برای قطع زنجیره کرونا، مدت ثبت‏ نام وام کم ‏بهره تا تاریخ ۲۸ آذر تمدید گردید.
دریافت مطالبات کتابفروشی های پاییزه کتاب
طبق خبری که این هفته انتشار یافت، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام نمود بعنوان متولی طرح پاییزه کتاب ۹۹، طی ۱۳ روز کاری با ۸۱۶ کتابفروشی فعال عضو این طرح تسویه حساب کرده است.
انتصاب مدیرعامل جدید انتشارات سروش
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انتشارات سروش این هفته با حضور احمد شهریاری، معاون مالی و سرمایه انسانی صداوسیما و اعضای هیئت مدیره این انتشارات برگزار گردید و از زحمات و موفقیت های ابراهیم شمشیری، مدیرعامل سابق انتشارات سروش تقدیر و سعید کرمی با حکم احمد شهریاری به مدیرعاملی این انتشارات انتخاب شد.
همچنین اولین نشست شورای مدیران این انتشارات، روز سه شنبه ۱۸ آذر، همزمان با نخستین روز کاری کرمی با حضور وی، شمشیری مدیرعامل پیشین، مدیران و کارکنان این مجموعه برگزار گردید.
اهدای کتاب های ضرغامی به فرهنگسرای اندیشه
یکی دیگر از خبرهای این هفته که در رابطه با سازمان صدا و سیما می شد، توسط ناصر امین زاده رئیس فرهنگسرای اندیشه اعلام گردید که از اهدای ۲۳۷ جلد کتاب به کتابخانه این مرکز توسط عزت الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صدا و سیما اطلاع داد.
معرفی نامزدهای بخش رمان جایزه جلال
نامزدهای نهایی بخش رمان سیزدهمین جایزه جلال آل احمد توسط هیئت داوران این جایزه انتخاب و این هفته معرفی گشتند.
معرفی نامزدهای بخش مجموعه داستان جایزه جلال
عصر چهارشنبه این هفته همینطور خبر اعلام نامزدهای نهایی بخش مجموعه داستان جایزه جلال منتشر گردید.
معرفی برگزیدگان ششمین جایزه فرشته
ششمین دوره جایزه بین المللی فرشته، این هفته برگزیدگان خویش را در دو بخش عکس و داستان شناخت.
معرفی برگزیدگان دومین مسابقه کتاب خوانی پویا
امین زینلی دبیر مسابقه کتاب خوانی پویا روز یکشنبه ۱۶ آذر از آخر دومین دوره این مسابقه با محوریت کتاب «پیامبر و قصه هایش» و اعلام اسامی برندگان آن اطلاع داد.
مرمت بیشتر از هزار سند وقفی در کتابخانه ملی
محمد حدادی مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این هفته از مرمت اسناد در ارتباط با وقف اطلاع داد و اظهار داشت: بیشتر از هزار سند در رابطه با وقف در اداره کل مرمت و حفاظت این سازمان مرمت شده که می توان به وقف اسناد در ارتباط با مساجد، حمام، مدرسه، وقف املاک و اراضی جهت امور خیریه و برگزاری تعزیه و مراسم مذهبی اشاره نمود.
رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید محمدباقر صدر
آئین رونمایی از کتاب «نا» شامل زندگی نامه شهید سید محمدباقر صدر، نوشته مریم برادران روز دوشنبه این هفته توسط پژوهشگاه شهید صدر، با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار گردید.
راه اندازی سامانه باشگاه معلمان مؤلف
طبق خبری که سه شنبه این هفته انتشار یافت، بنا شده انتشارات مدرسه با هدف شناسایی و بهره گیری از تولیدات و آثار معلمان مؤلف سامانه باشگاه معلمان را راه اندازی کند.
آغاز دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی
جلسه شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی، عصر یکشنبه ۱۶ آذر در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، با حضور عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی به صورت تلفیقی حضوری و برخط، برگزار گردید که با برگزاری این جلسه، این دوره از جشنواره مذکور کلید خورد.
افتتاح نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در بلخ
طبق خبری که روز شنبه این هفته انتشار یافت، رایزنی فرهنگی کشورمان در افغانستان، نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران را در ورزشگاه امام خمینی (ره) استان بلخ افتتاح نمود. این رویداد با همکاری و تشریک مساعی ۴۱ ناشر (۳۰ ناشر ایرانی و ۱۱ ناشر افغان) برگزار و در آن ۷۰۰۰ عنوان و ۳۵۰۰۰ جلد کتاب ارائه شد.

1399/09/21
13:13:50
5.0 / 5
995
تگهای خبر: جایزه , جشنواره , داستان , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵