توریست حاشیه ساز دستگیر شد

توریست حاشیه ساز دستگیر شد

به گزارش بلک بلاگ فرمانده یگان حفاظت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود: اقدامات اخیری که یک بلاگر گردشگری در سیستان و بلوچستان انجام داده، غیرقابل چشم پوشی است و بنا بر این او دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سردار امیر رحمت اللهی توضیح داد: حفاظت از آثار تاریخی از وظایف مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیروهای یگان حفاظت سراسر کشور است و آنها در جهت نگهداری و حفاظت آثار باارزش تاریخی همیشه کوشا هستند، البته نقش و اهمیت حمایت نیروهای مردمی و دوستداران میراث فرهنگی در جهت تحقق این مهم انکارناپذیر است.
وی در ادامه اظهار داشت: اقدامات ناشایست عده ای در قالب بلاگرهای گردشگری که سبب ناراحتی و تشویش اذهان عمومی، دوستداران میراث فرهنگی و راهنمایان گردشگری شده است به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست و یگان حفاظت میراث فرهنگی بعنوان ضابط خاص قضایی با موضوعاتی از این دست برخورد خواهدنمود. ضمن این که درباب موضوع اخیر نیز فرد مورد نظر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است.
او با اشاره به این که مرتکبان جرایم مقابل میراث فرهنگی باید بدانند اهمیت میراث فرهنگی به شکلی است که قانون گذار این جرایم را در عداد جرایم مقابل امنیت قرار داده است، اضافه کرد: با اقتدار تمام و اتکا به قوانین با اینگونه اقدامات برخورد می نماییم و بستر لازم برای مقابله با جرائم مقابل مواریث تاریخی فرهنگی در یگان حفاظت میراث فرهنگی برقرار است و ظرفیت قانونی نیز دراین زمینه وجود دارد.
سردار رحمت اللهی اضافه کرد: ظرفیت گسترده مشارکت های مردمی بعنوان پشتوانه ما در انجام ماموریت های محوله به صورت فعال عمل کرده و دوستداران میراث فرهنگی در سراسر کشور بعنوان شبکه گسترده اجتماعی سازمان دهی شده می توانند وقوع هرگونه جرم مقابل مواریث باارزش تاریخی فرهنگی را به شماره تلفن ۰۹۶۶۲ گزارش کنند.




منبع:

1399/09/18
17:56:36
5.0 / 5
1033
تگهای خبر: رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱