درس های فارسی به اسكار رسید

درس های فارسی به اسكار رسید

به گزارش بلك بلاگ فیلم «درس های فارسی» بعنوان نماینده سینمای بلاروس در جوایز اسكار ۲۰۲۱ انتخاب گردید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، سینمای بلاروس هم بعنوان یکی از آخرین کشورها، فیلم «درس های فارسی» به کارگردانی «وادیم پرلمان» را بعنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۱ برگزید.
داستان این فیلم که نخستین نمایش جهانی خویش را در بخش نمایش های ویژه جشنواره فیلم برلین تجربه نمود در سال ۱۹۴۲ در دوران جنگ جهانی دوم می گذرد که یک بلژیکی به همراه شماری یهودی توسط نیروهای نازی بازداشت و به یکی از اردوگاه مرگ در آلمان منتقل می شود. او با تلاش فراوان می تواند نازی ها را قانع کند که یهودی نیست، بلکه یک ایرانی است. این دورغ با اینکه او را نجات می دهد، اما مأموریتی غیر ممکن را هم برای او به همراه دارد و نازی ها او را مامور آموزش زبان فارسی به یکی از افسران خود میکنند.
آخرین فرصت معرفی فیلم از جانب کشورها جهت شرکت در این شاخه روز اول دسامبر (۱۱ آذرماه) اعلام شده است و تابحال ۸۵ کشور نماینده رسمی خویش را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۱ به آکادمی معرفی کرده اند و فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی هم نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود.
باید منتظر انتشار لیست رسمی فیلمهای واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) اسکار ۲۰۲۱ از جانب آکادمی باشیم. سال گذشته، ۹۲ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.
لیست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار هم ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار می شود.



1399/09/12
14:51:05
5.0 / 5
957
تگهای خبر: جایزه , جشنواره , داستان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵