با همكاری رایزنی فرهنگی ایران اجرا می شود؛

پخش زنده برنامه شعر و ادب فارسی در ایران در اتیوپی

پخش زنده برنامه شعر و ادب فارسی در ایران در اتیوپی

برنامه شعر و ادب فارسی در ایران به زبان امهریك از دو رادیوی سراسری احدو و رادیوی سراسری اتیوپی روز ۱۳ آذر ۱۳۹۹ به صورت زنده پخش می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، شعر و شاعری در اتیوپی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و مردم این سرزمین شامل مسلمان و مسیحی به شعر خوانی علاقه زیادی دارند. به همین جهت برنامه های رادیویی و تلویزیونی زیادی هم حول این فعالیت در کانال های مختلف تلویزیونی و رادیویی اجرا می شود.
یکی از مهمترین برنامه های رادیویی که با حضور محمدعلی برهان در رادیو احدو پخش می شود، مختص برنامه های نقد شعر و شعرخوانی است و به صورت هفتگی اجرا می شود.
از این رو، با همکاری به عمل آمده رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی با دو رادیوی سراسری احدو با موج FM96.3 و رادیوی سراسری اتیوپی FM94.3 مقرر شد که برنامه هایی با موضوعات مختلف حول شعرای نامی ایران در این دو رادیو پخش شود. این برنامه ادبی به صورت زنده در این دو رادیو همزمان پخش خواهد شد و در خارج از کشور اتیوپی هم به صورت اینترنتی قابل دریافت است.
اولین اجرای این برنامه فرهنگی که به صورت کاملاً بومی و با حضور کارشناسان و صاحبنظران حوزه رسانه و دانشگاه شامل تسفای تسه سه، استاد دانشگاه و یکی از مترجمین توانمند اتیوپی، محمد علی برهان، کارشناس مجری و استاد دانشگاه و شاعر و مترجم، ابی تسو، مترجم و شاعر و گتاچو پژوهشگر ۱۳ آذرماه ساعت ۱۴ به وقت محلی (۱۳: ۳۰ به وقت تهران) برگزار می شود.
نقش سیمرغ در شاهنامه؛ اولین مبحث برنامه «شعر و ادب فارسی در ایران»
موضوع برنامه اول که به بحث حول جایگاه سیمرغ و اشعار منتسب به این پرنده جادویی که در شاهنامه فردوسی، منطق الطیر عطار و نقش و جایگاه آن اشاره دارد خواهد بود که افراد حاضر ضمن قرائت شعرهای پیرامون موضوع، نظرات و دریافت های خویش را عرضه خواهند داد.
این برنامه در ۹۰ دقیقه و به زبان امهریک اجرا می شود. این برنامه فرصت مناسبی است که در آن با نگاه کاملاً بومی نسبت به معرفی آثار و مفاخر ادبی ایران پرداخته و در نهایت ابعاد تمدن بزرگ اسلامی ایرانی برای مخاطبان اتیوپی تبیین شود.
در برنامه های آتی شعر در رادیو، این نمایندگی در نظر دارد که به با رویکرد شعرهای مولانا از پتانسیل جماعت صوفی و اهل تصوف اتیوپی هم در این عرصه بهره ببرد.


منبع:

1399/09/02
10:13:53
5.0 / 5
1118
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , رسانه , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴