همایش استاد علی محمد اصفهانی مجازی شد

همایش استاد علی محمد اصفهانی مجازی شد

به دنبال محدودیت های كارهای فرهنگی و هنری در كشور بر اثر بیماری همه گیر كرونا؛ مقالات و نمایشگاه آثار همایش استاد علی محمد اصفهانی در وبگاه و صفحات فضای مجازی فرهنگستان هنر ارائه می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، همایش استاد علی محمد اصفهانی، کاشی ساز و نقاش روی کاشی در دوره قاجار که در سال قبل فراخوان آن انتشار یافت، به سبب شیوع بیماری همه گیر کرونا و اعلام محدودیت های کارهای فرهنگی و هنری در کشور، در زمان مقرر برگزار نخواهد شد. طی برنامه ریزی های به عمل آمده سخنرانی های علمی و پژوهشی این همایش ضبط و در آینده نزدیک در وبگاه و صفحات فضای مجازی فرهنگستان هنر منتشر می شود.
از دستاوردهای این همایش که با همکاری معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان هنر و شهرداری اصفهان محقق خواهد شد، می توان به چاپ و انتشار اولین کتاب پژوهشی درباب زندگی و آثار علی محمد اصفهانی، تهیه و تدوین و نشر مجموعه مقالات همایش با عنوان سیاه قلم با یازده مقاله پژوهشی و ارائه تصاویر منتخب از آثار برجای مانده از این هنرمند در قالب نمایشگاه مجازی اشاره نمود.
استاد علی محمد اصفهانی از مشهورترین و پرکارترین هنرمندان طراح، نقاش و کاشی کار طراز اول اواخر دوره قاجاریه است. وی در سال ۱۳۰۱ ه. ق به تهران عزیمت کرد و طی ۱۱ سال روند کاشی سازی پایتخت را تحت تأثیر آثارش قرار داد. این استاد رساله ای علمی در فن سرامیک و رنگ سازی نگاشت و آثار بسیار با ارزشی خلق کرد که حالا در مشهورترین موزه های جهان نگهداری و در ابنیه دوره قاجار دیده می شود.


1399/08/18
20:49:09
5.0 / 5
1416
تگهای خبر: برنامه , فراخوان , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳