اوحدی:

جانبازان نماد و تجلی اقتدار معنوی كشور هستند

جانبازان نماد و تجلی اقتدار معنوی كشور هستند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با جانبازان ورزشكار تاكید كرد: جانبازان نماد و تجلی اقتدار معنوی كشور هستند و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران به بركت وجود ایثارگران عزیز است.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، مهندس سعید اوحدی در ادامه دیدارهایش با ایثارگران عصر روز گذشته دوشنبه 5 آبان با جانبازان ورزشکار مجموعه فرهنگی ورزشی ستارگان ایثار واقع در شهرک شاهد تهرانپارس دیدار و گفت و گو کرد.
معاون رئیس جمهور ضمن تبریک سالروز آغاز ولایت حضرت ولی عصر (عج)، اظهار داشت: تقارن پیش بینی نشده دیدار با شما جانبازان عزیز با عید مبارکی که به نام مقدس امام زمان (عج) نام گذاری شده از حکمت های الهی و برکت وجودی شما جانبازان بزرگوار است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به کلید واژه «اقتدار معنوی» که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود در سال ۹۳ به آن اشاره کردند، اظهار داشت: یکی از اهداف والا و بلند همه کشورها و جوامع، اقتدار در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و... است که به برکت خود شما عزیزان جانباز، امروز کشور ما در خیلی از این حوزه ها، خصوصاً در حوزه نظامی، از اقتدار بالایی برخوردار است؛ اما در کنار همه این ها، یک اقتدار معنوی هم داریم که بخش متمایز جامعه ما با دیگر جوامع دنیا است.
وی ادامه داد: با اطمینان می توانیم اعلام نماییم که آنچه که امروز در جامعه ما بعنوان اقتدار معنوی از آن یاد می شود، در هیچ جای دنیا وجود ندارد. اگر این اقتدار در یک کشور بوجود آمد، بطور قطع اقتدار سیاسی هم به دنبال خواهد داشت و به برکت اقتدار معنوی، شاهد اقتدار سیاسی، نظامی و حوزه های دیگر خواهیم بود.
اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود، خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را افتخار خود دانست و اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به اعتبار جامعه ایثارگری، مظهر اقتدار معنوی است؛ یعنی جامعه ایثارگری این عزت و اقتدار معنوی را به بنیاد داده است و شما جانبازان عزیز نماد و تجلی این اقتدار معنوی هستید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اظهار داشت: اگر امروز ادعا و اعتراف می نماییم که شما جانبازان عزیز، فرزندان و خانواده های معظم شهدا و آزادگان صبور ما مظهر تجلی و الگوی اقتدار معنوی هستید؛ اعتراف درستی است و هیچ شکی نداریم که اقتدار امروز جمهوری اسلامی به برکت وجود امثال شما عزیزان است؛ برای اینکه شما منتظران واقعی حضرت ولیعصر (عج) هستید و برای این اقتدار معنوی بهای سنگینی پرداخته اید.
معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به جمله «وَاللهِ اِنْ قَطَعْتُموا یَمینی، اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی» که منتسب به حضرت ابوالفضل (ع) است، اظهار داشت: اینجا حضرت می فرمایند: «به خدا سوگند اگر دست راستم را هم قطع کنید، هیچ گاه از یاری دینم دست برنخواهم داشت»، که این همان اقتدار معنوی است و اگر این اقتدار معنوی که امروز تجلی آن در الگوی فرهنگ ایثار شهادت است را تبلیغ و ترویج نماییم، یک تلاش ویژه در جهت ترویج این فرهنگ است.
اوحدی با اشاره به کارهای فرهنگی و ورزشی جانبازان «باشگاه فرهنگی ستارگان ایثار»؛ شادابی و عزم جدی آنها را نیز اقتدار معنوی خواند و اظهار نمود: ریشه این اقتدار در اعتقادات معنوی شما است که هم خود شما و هم ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید قدر بدانیم و به آن افتخار نماییم.
وی ادامه داد: امروز دنیا به خیال خام خود فکر می کند با تحریم و فشار ملت ما را مجبور به تسلیم می کند اما این ملت تا زمانی که جانبازان پرافتخار و با معنویت را دارد، بطور قطع سر تسلیم در مقابل استکبار فرود نخواهد آورد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به کارهای جهادی و خیریه جانبازان ورزشکار «باشگاه ستارگان ایثار» در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: چقدر باید معنویت در وجود جانبازان عزیزی که روی ویلچر هستند، زیاد باشد که با این احوال به فکر خانواده های شهدای مظلوم سیستان و بلوچستانی باشند که با عزت و افتخار برای وطن فدا شده اند؛ به خدا قسم هیچ جای دنیا این نوع همبستگی و همدلی را نمی بینید.
وی ایثار کادر درمان کشور در جبهه مبارزه با ویروس کرونا را هم برخاسته از اقتدار معنوی و فرهنگ ایثار و شهادت خواند و اضافه کرد: اگر امروز شاهد می باشیم که پرستاران، بهیاران و پزشکان عزیز و بزرگوار ما همه جان و توان خودرا در طبق اخلاص می گذارند، شک نکنید تأثیر همان درسی است که شما از اقتدار معنوی به کشور دادید؛ چیزی که در دنیا نظیر آن نیست.
اوحدی همین طور از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی- ورزشی جانبازان سراسر کشور در هفته بسیج در تهران آگاهی داد و در آخر اظهار داشت: بارها گفته ام لحظاتی که در خدمت جانبازان عزیز، آزادگان دلاور و خانواده معظم شهدا هستم، احساس غرور و افتخار می کنم و این همان احساس اقتدار معنوی است که از شما به ما منتقل می شود.
گفتنی است در این دیدار ورزشکاران جانباز در رشته های والیبال نشسته، گلبال و بسکتبال در حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به رقابت پرداختند.




منبع:

1399/08/06
12:03:39
5.0 / 5
1121
تگهای خبر: جشنواره , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳