سرپرست فرمانداری بافق:

اهمیت گردشگری در بافق كمتر از صنایع و معادن نیست

اهمیت گردشگری در بافق كمتر از صنایع و معادن نیست

به گزارش بلك بلاگ یزد سرپرست فرمانداری بافق با بیان این كه گردشگری پس از معادن و صنایع جوار ریلی از محورهای سند توسعه این شهرستان معدن خیز در استان یزد است، اشاره كرد: اهمیت گردشگری در بافق كمتر از صنایع و معادن نیست و باید اقتصاد این بخش در بافق به 60 درصد برسد.


«سید مهدی طلائی مقدم» در نشست مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد با فعالین صنعت گردشگری بافق، ضمن بیان این که بنا به دلایلی در کشور حساسیت هایی در بحث گردشگری به وجود آمده است، یکی از اشکالات در شهرستان بافق را برمبنای اظهارات، قائم به شخص بودن گردشگری عنوان نمود و اظهار داشت: صنعت گردشگری باید با اقتصاد شهر گره زده شود و مردمی باشد و به اقتصاد خانواده ها و بازارها پیوند زد.
ایشان سپس محور سند توسعه پس از معادن و صنایع جوار ریلی را صنعت گردشگری دانست و اشاره کرد: اهمیت صنعت گردشگری در بافق کمتر از صنایع، معادن و حتی کشاورزی نیست و باید با همت و تلاش، اقتصاد گردشگری در بافق باید به ۶۰ درصد برسد و نباید آنرا کوچک و کم دانست، البته لطمه هایی نیز وجود دارد خصوصاً زمانی که مانند نهال نوپایی می خواهد رشد کند.
طلائی مقدم تنها علم اقتصادی که رقابتی نیست را گردشگری عنوان نمود و اضافه کرد: گردشگری یکی از راه های گریز از وضعیت نابسامان اقتصادیست و در همین راستا هر چه کنار یکدیگر باشید و ارائه خدمات بیشتری دهید، حضور گردشگران نیز افزایش خواهد یافت خصوصاً برای بافق که شهری با قدمتی چند هزار ساله و فرهنگی است.
سرپرست فرمانداری بافق اشاره کرد: باید ارتباطات را با برخی مسئولان شهرستان، استان و کشور تقویت کرد و یک کار تیمی انجام داد تا مشکلات گردشگری حل شود.
وی اشاره کرد: شرط اول در زمینه گردشگری؛ احترام به آداب، رسوم و عقاید ملت ها و مناطق هدف گردشگری ست، تورهایی که هنجارشکنی و تخلف کرده و مباحث اسلامی را رعایت نکنند برابر قانون برخورد خواهد شد و ما به دنبال توریست واقعی هستیم نه گردشگرنما.
طلائی مقدم در آخر با اشاره به کسب رتبه دوم بافق در نوروز سال ۹۴ در کشور، اظهار نمود: باتوجه به تجربیات، ظرفیت ها و سرمایه هایی که وجود دارد اتفاقات خوبی در صنعت گردشگری رخ خواهد داد و می توان تلاش و برنامه ریزی کرد تا باردیگر در آن جایگاه قبل قرار گیریم.




منبع:

1399/06/25
13:15:26
5.0 / 5
1364
تگهای خبر: برنامه , خدمات , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱