در مراسمی مجازی

جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا ۲۰۲۰ برنده اش را شناخت

جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا ۲۰۲۰ برنده اش را شناخت

برنده جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا شب پیش با برگزاری مراسمی مجازی معرفی گردید و مگی اوفارل برای كتابی با عنوان همنت عنوان برنده ۲۰۲۰ را از آن خود كرد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از سایت جایزه، مگی اوفارل نویسنده بریتانیایی بعنوان برنده جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا در بیست و پنجمین دوره برگزاری این جایزه انتخاب گردید.
اوفارل برای رمانی با عنوان «همنت» که داستانش در سال ۱۵۹۶ می گذرد این افتخار را نصیب خود ساخت. این رمان درباره زندگی و مرگ تنها پسر شکسپیر است.
این کتاب از میان نامزدهای این جایزه که ۳ برنده پیشین جایزه بوکر هم درمیانشان جای داشتند، انتخاب گردید.
در مراسم دیجیتال اهدای جایزه مارتا لین فاکس رئیس هیات داوران مگی اوفارل را بعنوان برنده این جایزه ۳۰ هزار پوندی معرفی نمود و پائولا هاوکینز دیگر عضو هیات داوران چک و تندیس برنز نماد این جایزه را که از آن بعنوان «بِسی» یاد می شود، در شهر زادگاه این نویسنده یعنی ادینبورگ به وی اهدا کرد.
هیلاری مانتل با کتاب «آینه و چراغ» و برناردین اِواریستو با «دختر، زن، دیگری» از چهره های مهم در لیست نهایی بودند. «دومینیکنی» نوشته انجی کروز، «آب و هوا» نوشته جنی اوفیل و «هزار کشتی» نوشته ناتالی هینِس دیگر مدعیان دریافت این جایزه بودند.
مارتا لین فاکس، رئیس هیات داوران سال جاری از این کتاب چنین یاد کرد: «همنت» در حالیکه خیلی سال پیش رخ داده، شبیه همه رمان های واقعاً بزرگ چیزی عمیق از تجربه انسان بودن را شرح می دهد که هم بسیار فوق العاده و هم بسیار اثرگذار است.
جایزه ادبیات داستانی زنان پیش از این با عنوان جایزه «اورنج» و بعد با عنوان «بیلیز» اهدا می شد. این جایزه مهم ترین جایزه ادبی بریتانیا برای نویسندگان زن است و از سال ۱۹۹۶ اهدا می شود.

1399/06/21
11:19:18
5.0 / 5
1606
تگهای خبر: جایزه , داستان , رمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳