یك هفته با كتاب؛

كم خبری مطلق حوزه كتاب و نشر در دومین هفته شهریور

كم خبری مطلق حوزه كتاب و نشر در دومین هفته شهریور

به گزارش بلك بلاگ دومین هفته شهریورماه طی هفته ها و ماه های گذشته از حیث اخبار مهم و اثرگذار حوزه كتاب و نشر، كم خبرترین است و تنها ۴ خبر برگزیده را در گزارش هفتگی خود جا داده است.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ: فضای رسانه ای کتاب و نشر طی هفته های گذشته، هفته های کم خبری را پشت سر گذاشته و هفته پیش که نخستین هفته شهریور بود، گزارش «یک هفته با کتاب» ۸ خبر برگزیده را در خود جا داده بود. اما این هفته این تعداد به ۴ خبر رسیده است. البته یکی از علل مهم کم خبر بودن گزارش این هفته، تعطیلی ۲ روز ابتدایی هفته به علت ایام تاسوعا و عاشورا است.
از ۴ خبر مهم این هفته، ۳ عنوان مربوط به رویدادهای داخلی و یک عنوان خارجی است. بین رویدادهای داخلی هم متاسفانه یک خبر درگذشت به چشم می آید که روز گذشته چهارشنبه منتشر گردید.
در ادامه اخبار برگزیده این هفته را مرور می کنیم؛
برگزاری جلسه هم اندیشی جوادی با فعالان حوزه چاپ
جلسه هم‎اندیشی اداره چاپ و نشر با اصحاب و نمایندگان صنف چاپ روز سه شنبه این هفته همزمان با روز ملی صنعت چاپ، با حضور محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی، علیرضا اسماعیلی؛ مشاور اجرایی معاونت، مهرزاد دانش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر، علی اکبر ابراهیمی؛ معاون دفتر چاپ و نشر و برخی فعالان صنف چاپ، در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.
درگذشت اسماعیل سعادت
اسماعیل سعادت، مترجم، ویراستار، زبانشناس و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بامداد روز چهارشنبه این هفته دارفانی را وداع گفت. او ترجمه و پژوهش های زیادی در حوزه زبان و ادبیات ایران و جهان در کارنامه داشت.
تجمع اعتراضی برخی از اعضای کتابخانه ملی
صبح روز سه شنبه این هفته برخی از اعضای کتابخانه ملی، جلوی درب ورودی این سازمان تجمع کرده و خواهان بازگشایی کتابخانه ملی شدند. تجمع کنندگان عمدتاً دانشجویان مقطع دکتری و پژوهشگر بودند و به باورشان می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی از امکانات کتابخانه ملی استفاده نمود. اعتراض عمده تجمع کنندگان این بود که چرا طی ۶ ماه گذشته کتابخانه ملی عمدتاً تعطیل بوده اما مراکز دولتی دیگر کماکان به فعالیت خود ادامه داده و به خدمت رسانی به ارباب رجوع ادامه می دادند؟
افتتاح نمایشگاه کتاب «بلاروس امروز»
تنها خبر مهم خارجی این هفته هم این بود که اعلام گردید کتابخانه ملی بلاروس نمایشگاه کتابی با مبحث «بلاروس امروز» برپا کرده است. به قول برگزارکنندگان این نمایشگاه، در کتابخانه ملی اطلاعات زیادی در مورد بلاروس وجود دارد. این نمایشگاه شامل کتبی است که در مورد شکل گیری دولت، توسعه کشور، دستاوردهای موجود در حوزه های اجتماعی - اقتصادی، علمی و فرهنگی، سیاست خارجی و روابط اقتصادی خارجی، سنت های مردم بلاروس و منابع طبیعی بی نظیر در بلاروس، انتشار یافته است.

1399/06/14
11:30:06
5.0 / 5
1798
تگهای خبر: رسانه , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴