همكاری معاونت صدا در برگزاری مسابقه جایزه بزرگ شعر سال

همكاری معاونت صدا در برگزاری مسابقه جایزه بزرگ شعر سال

بلك بلاگ: شبكه های مختلف رادیویی در برگزاری مسابقه بین المللی جایزه بزرگ شعر سال با مركز اسلامی آفریقای جنوبی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا همكاری می كند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی معاونت صدا رسانه ملی، مسابقه بین المللی جایزه بزرگ شعر سال توسط مرکز اسلامی آفریقای جنوبی با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا و پوشش رسانه ای شبکه های مختلف رادیویی برگزار می گردد.
سید عبدالله حسینی که دبیری این رخداد بزرگ ادبی را بر عهده دارد ضمن دعوت از شاعران فارسی و انگلیسی زبان جهان جهت شرکت در این مسابقه بزرگ اظهار داشت: امیدواریم شاعران عزیز شرکت کننده در این واقعه عاشورا و حماسه ای که امام حسین ضد السلام در کربلا آفرید در چارچوب شعر به تصویربکشند وبرای شاعر شعر برگزیده جایزه ۱۰ هزار یورویی در نظر گرفته شده که به شکلی بزرگترین جایزه ادبی است که در طول تاریخ به یک شعر خوب فارسی و انگلیسی تعلق گرفته و به نظر من نقطه عطفی در تاریخ ادبیات ایران به حساب می آید.
وی اضافه کرد: بر مبنای برنامه ریزی های انجام گرفته شعر برگزیده سال در یک لوح سنگی بزرگ با خط یکی از خطاطان برجسته معاصر حکاکی و با کمک مجموعه شهرداری و شورای اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در یکی از میادین یا پارکهای شهر تهران هرسال نصب خواهد شد تا نسل های آینده یا سیر تطور ادبیات فارسی آشنا گردند. ضمنا مجسمه شاعر سال و خطاط این شعر ساخته و در کنار این لوح نصب می شود.
احمدعلی محسن زاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژوهانسبورگ نیز، با اشاره به همکاری رایزنی های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با این رخداد ادبی اظهار داشت: ۲ شاعر ولایی سال که برگزیده نهایی مسابقه خواهند بود بعنوان سفیر ادبی خاندان (ع) از جانب یکی از نهادهای مهم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران انتخاب خواهند شد.
محسن زاده اظهار داشت: این رویداد با حمایت معنوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و معاونت صدای سازمان صدا و سیما از راه پوشش اخبار و رویدادهای این مسابفه فاخر ادبی، فرهنگی بین المللی در در بخش های مختلف، بخصوص پخش زنده مراسم اهدای جوایز به نفرات برتر در حرم مطهر امام حسین ضد السلام برگزار می گردد. در حوزه تأمین منابع مالی هم باید بگویم که جوایز و هزینه ها توسط اشخاص، موسسات و شرکت های غیر دولتی و خیر اهدا خواهدشد.
مهلت ارسال آثار فارسی تا ۱۵ محرم سال جاری و مهلت ارسال آثار انگلیسی تا ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ است.


منبع:

1399/06/06
13:54:34
5.0 / 5
1783
تگهای خبر: برنامه , جایزه , رسانه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳