یادم تو را فراموش منتشر گردید

یادم تو را فراموش منتشر گردید

به گزارش بلك بلاگ كتاب روانشناسی «یادم تو را فراموش» نوشته ژان پیر دانژان (روانپزشك فرانسوی) با ترجمه مریم سونی منتشر گردید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، این کتاب با موضوع فراموشکاری های روزمره در هزار نسخه و با قیمت ۳۳هزار تومان توسط نشر شمعدونی انتشار یافته است.
در معرفی کتاب «یادم تو را فراموش» عنوان شده است: این کتاب به موضوع فراموشی و تاثیر مسائل مختلف مثل اضطراب و مشغله فکری، بالارفتن سن، بیماری های مختلف و حوادث متفاوت بر آن می پردازد و اهتمام در بررسی مغز و عملکرد آن در قدرت حافظه کوتاه مدت و بلندمدت دارد. این کتاب با آزمون های متنوع و راهکارهای متفاوت به ما کمک می نماید که ذهن خودرا فعال نگه داریم و حافظه مان را تقویت نماییم و بهبود بخشیم. تفاوت این کتاب با کتاب هایی که در این عرصه به چاپ رسیده در این است که با معرفی قدم به قدم انواع حافظه، عملکرد مغز، تاثیر عوامل خارجی بر مغز و حافظه و دلیلهای بروز ناگهانی و یا تدریجی فراموشی و نیز راهکارهای پیش گیری از آن، عوامل نوین مقابله با ناتوانی ذهنی ناشی از فراموشی را بطور جامع با زبانی قابل درک و ساده معرفی می کند و مخاطب را در مواجهه با این مساله همراهی می کند.
مصطفی قوانلوقاجار، مدیرمسئول انتشارات شمعدونی در یادداشت ناشر این کتاب نوشته است: زندگی مدرن، استفاده از تلفن های همراه هوشمند و کامپیوتر سبب شده تا بیش از هر زمان دیگری به فناوری ها محتاج و وابسته باشیم. تصور این که بخواهیم با دوستان و آشنایان تماس بگیریم، اما نگاهی به لیست ذخیره تلفن همراه خود نیندازیم، حدودا محال است. هر یک از ما انبوهی رمز عبور برای ورود به سایت ها داریم که اهتمام کرده ایم یا در یک جایی این پسوردها را ذخیره نماییم و یا آنها را به طریقی حفظ نماییم. ما گاهی اوقات چیزهایی را که باید به یاد بیاوریم، فراموش می نماییم، این فراموشکاری خصوصاً در زمان های حساس، موجب نگرانی و اضطراب ما می شود. به سرعت به فکر فرو می رویم که چرا فراموش کرده ایم؟ نکند گرفتار آلزایمر شده ایم؟ در هر سن و سالی که باشیم فراموشی یا فراموشکاری برای ما نگران کننده است. ما تفاوت میان فراموشی های روزمره را با بیماری های مرتبط به فراموشی نمی دانیم و مهم تر از همه نمی دانیم که گاهی اوقات فراموشی، یکی از بهترین چاره ها و اقدامات برای تروماها و مشکلات روانی است. این کتاب بیش از هرچیز ما را با ساختار پیچیده مغز انسان آشنا می کند. حواس پرتی یا فراموشکاری های روزمره را توضیح می دهد. عملکردهای مختلف حافظه را تشریح می کند. آزمون ها و تست های مفیدی جهت بررسی حافظه ارائه می دهد و شما می توانید عملکرد حافظه خودتان را بدون نیاز به پزشک بررسی کنید. سپس بخش هایی بسیار کاربردی از کتاب نکاتی در مورد تقویت حافظه، جلوگیری از فراموشی زودرس و ترفندهایی برای بهبود حافظه ارائه می دهد.



1399/05/05
14:57:16
5.0 / 5
2375
تگهای خبر: فناوری , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵