معرفی مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی

معرفی مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی

به گزارش بلك بلاگ مراسم تكریم و معارفه مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی روز یكشنبه ۲۲ تیرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مجید باباخانی مدیركل تشكل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و تعدادی از نخبگان در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار گردید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، در احکامی از جانب حجت الاسلام محمد قمی، سعید غضنفری بعنوان مدیر عامل و مهدی کشاورز، حجت الاسلام داوود صالحی و حسین لولاچیان بعنوان اعضاء هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی منصوب شدند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی به بیان اهمیت جایگاه و احترام به ستایشگران پرداخت و عنوان کرد: وظیفه ما این است که خادم پیرغلامان سیدالشهداء ضد السلام باشیم.
قمی خاطرنشان کرد: مداحان و ذاکران خاندان علیهم السلام مبلغان دین اسلام هستند؛ و پرچم وظیفه روایت جهاد و شهادت بر دوش این قشر شریف است و آنان می توانند این جهاد و شهادت را با زیباترین روش تبیین کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به اهمیت برگزاری مراسم روضه اشاره و تاکید کرد: روضه های سیدالشهداء گره های اقتصادی و سیاسی را باز می کند؛ همینطور با فرهنگ می توان مشکلات بزرگ را حل کرد اما به شرطی که به صورت صحیح در راه و مدار قرار گیرد و به اهل آن سپرده شود و باید به این مورد باور داشت که گره های اقتصادی هم با باز شدن گره های فرهنگی باز می شود.
ایشان در ادامه اظهار داشت: در مورد برگزاری مراسم محرم و صفر ما به مسؤلان امر گفته ایم که همه تضمین ها و راهکارهای بهداشتی بر عهده می گیریم، آنچه اهمیت دارد این است که با عنایت به شرایط ویژه سال جاری و شیوع بیماری کرونا به برکت همین مجالس روضه؛ خیر بیشتری نصیب مستضعفین می شود و به نیازمندان و اقشار کم درآمد به واسطه مواسات هیئات مذهبی در زمینه معیشتی و بهداشتی توجه بیشتری خواهد شد ازاین رو روضه سید الشهداء ضد السلام تعطیل بردار نیست و سال جاری با رونق و شکوه بیشتر از سال های قبل برگزار می گردد.
قمی در انتهای سخنان خود تصریح کرد: اراده و تصمیم برای خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، اما باید محدودیت ها را هم در نظر گرفت؛ اعضای هیئت مدیره وظیفه دارند و باید کمک کنند تا کارها به بهترین شکل پیش رود و پیشرفت حاصل شود.
برپایه این گزارش، سعید غضنفری پیش از این سمت دبیری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین را برعهده داشته است.
این بنیاد، سال ۱۳۸۵ بر مبنای تقاضای تعدادی از مداحان خاندان (ع) و طی درخواست مرحوم علی آهی، مداح پیشکسوت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسیس شده بود.
بنا بر آماری که سال ۱۳۹۵ اعلام شد، این بنیاد، بیشتر از ۲۰۰۰ مداح خاندان (ع) را زیرپوشش حمایت های صنفی و آموزشی دارد.




منبع:

1399/04/22
23:03:39
5.0 / 5
2398
تگهای خبر: آموزشی , فرهنگی , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱