توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در قالب یك برنامه مجازی

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی دره میرحیدر

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی دره میرحیدر

به گزارش بلك بلاگ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نشست مجازی بزرگداشت مقام علمی وفرهنگی دره میرحیدر استاددانشگاه تهران و چهره ماندگار جغرافیا را برگزار می نماید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نشست مجازی بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی دره میرحیدر استاددانشگاه تهران و چهره ماندگار جغرافیا را برگزار می نماید. در این جلسه که سه شنبه ۱۷ تیرماه از ساعت ۱۷: ۰۰ تا ۱۹: ۰۰ برگزار می شود، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمدرضا حافظ نیا استاد دانشگاه تربیت مدرس، ابراهیم مقیمی استاد دانشگاه تهران، زهرا احمدی پور استاد دانشگاه تربیت مدرس و یاشار ذکی استاد دانشگاه تهران سخنرانی خواهند کرد.
در آخر هم دره میرحیدر استاد دانشگاه تهران و چهره ماندگار جغرافیا با مخاطبین این نشست مجازی علمی و فرهنگی سخن خواهد گفت.
درّه میرحیدر در سال ۱۳۱۱ شمسی در کرمانشاه متولد شد. دوره ابتدایی و دانشسرای مقدماتی را در کرمانشاه با رتبه اولی تمام کرد. لیسانس تاریخ و جغرافیای خویش را در دانشگاه تهران گذراند. وی در این دوره هم رتبه اول را احراز کرد و مدال درجه یک فرهنگ را ازآن خود کرد. شهادت نامه زبان انگلیسی را از موسسه زبان دانشگاه میشیگان در شهر آناربور (ELI) دریافت کرد. درجه فوق لیسانس را در جغرافیا (M. A) از دانشگاه ایالتی اوهایو واقع در شهر کلمبوس با درجه ممتاز سپری نمود و دکترای خویش را در جغرافیای سیاسی (Ph. D) از دانشگاه ایندیانا واقع در شهر بلومینگتون با موفقیت کامل به پایان برد.
از این استاد با سابقه دانشگاه تهران بعنوان بنیانگذار جغرافیای سیاسی نظام مند یاد می شود.
علاقه مندان می توانند با رفتن به پایگاه «اسکای روم» به آدرس: https: //www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher با فشردن گزینه«میهمان» در این جلسه مجازی شرکت داشته باشند.
همچنین این برنامه از راه صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی: https: //www.instagram.com/anjomanasarmafakher2/ هم به صورت زنده پخش خواهد شد.


منبع:

1399/04/14
17:02:20
5.0 / 5
2465
تگهای خبر: اینستاگرام , برنامه , رمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳