مهمترین دغدغه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس

مهمترین دغدغه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس

به گزارش بلك بلاگ مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس اظهار داشت: تكمیل نشدن یادمان شهدای گم نام در بعضی از نقاط استان فارس و اجرایی نشدن آموزش درس دفاع مقدس در دانشگاه های محوری شیراز و علوم پزشكی از مهم ترین دغدغه های این بنیاد است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، سرهنگ سعید کوشکی جهرمی که در دومین جلسه ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس سخن می گفت بیان کرد: باید مسئولین استان در امتداد بزرگداشت ایام دفاع مقدس اهتمام بورزند و در امتداد بزرگداشت ۴۰سالگی دفاع مقدس در استان تلاش کنند؛ چونکه استان فارس و رزمندگان این استان نقش ویژه ای در دفاع مقدس داشته اند.

وی آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پارک موزه در استان فارس و تکمیل شدن ۱۲۴ یادمان شهدای گم نام در استان فارس را از مهمترین طرح های عمرانی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان فارس دانست و اظهار داشت: برنامه هفته دفاع مقدس در محورها و موضوعات مختلف برگزار می شود، بنا بر این کارگروه های مختلفی برای عملیاتی شدن هر چه بهتر برنامه ها فعالیت می نمایند.

کوشکی افزود: تکمیل نشدن یادمان شهدای گم نام در بعضی از نقاط استان فارس و اجرایی نشدن آموزش درس دفاع مقدس در دانشگاه های محوری شیراز و علوم پزشکی از مهم ترین دغدغه های این بنیاد است. همراهی مسئولان دستگاه های اجرایی با هدف تکمیل شدن باغ موزه دفاع مقدس بعنوان گنجینه ای باارزش از موضوعات مورد تاکید در این نشست است.

سرهنگ کوشکی بیان کرد: استان فارس در زمان هشت سال دفاع مقدس سهم ۶ درصدی جمعیت آن موقع کشور را به خود اختصاص داده بود اما ۹ درصد رزمندگان و هشت درصد شهدای کل کشور در هشت سال دفاع مقدس از استان فارس بودند.

وی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس ۲۷۰ هزار رزمنده از استان فارس عازم جبهه های جنگ شدند که ۱۵ هزار شهید، ۳۸ هزار و ۱۳۱ جانباز و دو هزار و ۱۲۵ آزاده نتیجه ایثارگری و دلاورمردی رزمندگان استان فارس بود.





منبع:

1399/03/20
14:54:36
5.0 / 5
2190
تگهای خبر: برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴