عربستان در فكر لغو یا كاهش شدید تعداد زائرین حج

عربستان در فكر لغو یا كاهش شدید تعداد زائرین حج

به گزارش بلك بلاگ دولت عربستان اعلام نمود به منظور مهار شیوع كروناویروس تعداد زائرین حج را محدود می كند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از خبرگزاری رویترز، گفته شده تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان از 100 هزار تن گذشته است.
حدود 2 و نیم میلیون مسلمان در موسم حج راهی عربستان می شوند آمارهای رسمی نشان داده است که حج و زیارت عمره سالانه 12 میلیارد دلار برای عربستان درآمد به همراه دارد.
عربستان در ماه مارس عمره را تا اطلاع ثانوی لغو نمود و از کشورهای مسلمان خواست برای اعزام زائر برای موسم حج دست نگه دارند
با این وجود دو منبع آشنا به این مسئله گفتند دولت سعودی سال جاری در نظر دارد تنها تعداد اندکی بعنوان امری نمادین را برای حج بپذیرد و محدویت هایی نظیر محدویت سنی و بررسی های بیشتر پزشکی را اعمال نماید.
به قول یک منبع آگاه با این محدودیت ها احیانا از هر کشور 20 درصد سهمیه زائرین پذیرفته می شوند. اما برخی منابع از فشار برخی مقام ها برای لغو مراسم حج که از اواجر ژوییه شروع می شود خبر دادند.
محدودیت و یا لغو مراسم حج فشار مالی مضاعفی بر دولت سعودی خواهد بود که این روزها با کاهش شدید قیمت نفت و پاندمی کرونا دست و پنجه نرم می کند. تحلیل گران سال دشوار اقتصادی برای عربستان پیشبینی کرده اند.
از روز یکشنبه به علت انتشار کرونا دولت پروازهای بین المللی از جده را لغو و در این شهر مقررات منع آمد و شد به اجرا گذاشت
در سال 2019 حدد 19 میلیون مسلمان در زیارت عمره شرکت کردند و 2/6 میلیون نفر هم به حج تمتع رفتند. طرح اصلاحات اقتصادی ولیعهد بن سلمان افزایش ظرفیت عمره و تمتع تا سالانه 30 میلیون نفر و کسب درآمد 13/32 میلیارد دلاری تا 2030 بود.



1399/03/19
23:38:25
5.0 / 5
2212
تگهای خبر: شركت , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲