گلستان خوانی در روز تركمنستان

گلستان خوانی در روز تركمنستان

بلك بلاگ: روز بزرگداشت سعدی با مراسم گلستان خوانی جوانان تركمن در رایزنی فرهنگی كشورمان در عشق آباد گرامی داشته شد.


به گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم گلستان خوانی به مناسبت اول اردیبهشت ماه، روز سعدی، با حضور معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركمنستان و جوانان تركمن مشتاق زبان فارسی، در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی كشورمان در عشق آباد انجام شد.
در این مراسم بهرام طاهری، معاون سفیر كشورمان در تركمنستان، در سخنانی با ابراز خرسندی از شركت در مراسم روز سعدی اظهار نمود: سعدی شاعر بزرگ ایرانی به خاطر مفاهیم ارزشمندی كه در دو كتاب گلستان و بوستان ارائه كرده است حالا به همه جهانیان متعلق می باشد و بنا بر این در همه كشورهای دنیا مورد احترام است؛ همان گونه كه مختومقلی فراغی نیز شاعری است كه همگان می توانند از معانی بلند اشعار او بهره مند شوند.
او اضافه كرد: ما بسیار خوشحال هستیم كه با كارهای رایزنی فرهنگی سفارت كشورمان در آموزش زبان فارسی، شما امروز می توانید كتاب «گلستان» را بخوانید و معانی آنرا توضیح بدهید.


طاهری همین طور اظهار داشت: این مراسم بسیار غنیمت است، چونكه با تدابیر رئیس جمهور محترم تركمنستان آقای فربانقلی بردی محمداف در مقابله با كرونا، بر خلاف خیلی از كشورهای جهان، شما می توانید گرد هم آمده و در روز بزرگداشت سعدی «گلستان» بخوانید.
رضا خانیان، رایزن فرهنگی كشورمان، نیز در این مراسم اظهار داشت: سعدی شاعر بزرگ ایرانی در سال 655 هجری و در روز اول اردیبهشت نوشتن كتاب «گلستان» را آغاز نموده و به همین مناسبت در ایران این روز را روز بزرگداشت سعدی نام گذاری كرده اند.
او اضافه كرد: به همین دلیل ما مراسم گلستان خوانی را برگزار كرده ایم تا شما جوانان تركمن علاقمند با خواندن حكایت ها و اشعار كتاب «گلستان» با معانی آن و نیز با سعدی شاعر بزرگ ایرانی بیشتر آشنا شوید.







منبع:

1399/02/04
14:10:29
5.0 / 5
2785
تگهای خبر: رمان , شركت , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳