چرا جشنواره كن هنوز لغو نشده است؟

چرا جشنواره كن هنوز لغو نشده است؟

به گزارش بلك بلاگ جشنواره كن ضمن ابراز همدردی با كشورهای صاحب سینما همچون ایران كه این روزها با بحران شیوع كرونا دست و پنجه نرم می كنند به پرسش های مطرح شده درباره دوره هفتاد و سوم جشنواره پاسخ داد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، مسؤلان برگزاری جشنواره فیلم كن كه سال جاری به جهت شیوع كرونا حواشی فراوانی را به همراه داشته است، در صفحه ویژه ای در وبسایت اصلی جشنواره، ضمن ابراز همدردی با كشورهای صاحب سینمای ایتالیا، اسپانیا، ایران، چین، ژاپن، كره جنوبی و آمریكا كه به شدت تحت تأثیر همه گیری این ویروس قرار گرفته اند، به پرسش هایی درباره چرایی عدم لغو جشنواره پاسخ دادند.
جشنواره كن در پاسخ به این پرسش كه چرا جشنواره سال ۲۰۲۰ به صورت كلی لغو نشده نوشته است كه این جشنواره نقشی كلیدی در اقتصاد سینمای جهان ایفا می كند و زمانی كه قصد داشت گزینه لغو جشنواره در ماه می را در نظر بگیرد، همه سهامداران از آنها خواسته اند كه از برگزاری جشنواره سال جاری دست نكشند. باید آماده باشیم زمانی كه بتوانیم بار دیگر روی پای خود بایستیم، میزبان مخاطبان باشیم، فیلم نشان دهیم و سالن های جشنواره را به روی همه مردم دنیا باز نماییم و بار دیگر با هنرمندان، خبرنگاران و فعالان سینمایی استقبال نماییم.
در ادامه نوشته است: بعد از آن كه كن جشنواره تعویق جشنواره را به لغو آن ترجیح داد، به سرعت یك گروه مشورتی ملی و بین المللی تشكیل داد تا درباره زمان و چگونگی برگزاری جشنواره و بازار فیلم كن تصمیمی بگیرد و در نهایت وزارت بهداشت، وزارت كشور، مسؤلان منطقه ای و شورای شهر كن هستند كه به ما برای اعلام زمان دقیق جشنواره چزاغ سبز نشان خواهند داد.
همینطور گرچه تاریخ جشنواره كن ۲۰۲۰ هنوز به صورت دقیق معلوم نیست اما سامانه درخواست ثبت نام خبرنگاران و فعالان سینمایی برای حضور در جشنواره همچنان باز است و آخرین زمان ثبت نام در آن یك ماه و نیم هم تمدید شده است.
جشنواره كن همینطور خاطرنشان كرد تا زمانی كه شواهد و مدارك كافی در دسترس نباشد، نمی تواند جشنواره را لغو كند اما اگر مجبور باشد این كار را خواهد نمود و به اولویت هایی بهداشتی ملی و بین المللی در مواجهه با بحران كرونا احترام می گذارد و از درد و رنج بیماران و سختی های كادر پزشكی در بیمارستان ها چشم نمی پوشاند.



1399/01/09
18:57:36
5.0 / 5
2975
تگهای خبر: جشنواره , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳