پیام تبریك كانون كارگردانان سینما برای روز جهانی تئاتر

پیام تبریك كانون كارگردانان سینما برای روز جهانی تئاتر

به گزارش بلك بلاگ كانون كارگردان سینما، روز جهانی تاتر را در پیامی تبریك گفت.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، در این متن با تیتر «جهان صحنه و كارگردان خدا سپارد به هر یك نقشی جدا» آمده است:
«آندره برتون، تئاتر و نمایشنامه را خاستگاه سورئال می داند و تئاتر شعر سورئالی است، كه گاهی خویش را مجبور می كند جامه رئال بپوشد. ساموئل بكت تئاتر را كنترل زندگی، حیات و ضرب آهنگ طبیعت می خواند. و از سویی عبدالحسین نوشین، نمایش را آشتی عوامل زندگی بیان نموده است. و به بیان غلامحسین ساعدی اگر تاریخ عبارت از مبارزه برای تولید و اعتلای فرهنگ باشد تئاتر یعنی مبارزه و جدل برای تثبیت یك فرهنگ و اندیشه متعالی.
تئاتر حقی است كه در آن تمامی مكاتب و فلاسفه در گستره زندگی به اشكال و اسباب گوناگون می توانند در چهارچوب زندگی بدون هیچ مرزی و بدون در نظر گرفتن ابعاد زمان و مكان، حفره ها و خلاهای زندگی را به بازی بگیرند و چراهای فلسفی و غیر فلسفی را برجسته نمایند و چگونگی بود آدمی را در كنار آنها بیان نماید.
و اگر نیك بنگریم بلندای سینما از ادبیات نوشتاری تا كارگردانی و بازی ورزی آن برقامت این كهن هنر، یعنی نمایش كه قدمتی همسنگ تاریخ را دارد، استوار و به اهتزاز در آمده است.
دو صورتك شاد و غمگین تئاتر این روزها در جهان بیرون از نمایش بیشتر خویش را می نماید. جهانی پر از اشك و جهانی پر از امید و لبخند. كانون كارگردانان سینمای ایران ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر را به خانه تئاتر و همه هنرمندان عرصه نمایش تبریك می گوید.»



1399/01/08
23:44:44
5.0 / 5
3081
تگهای خبر: تئاتر , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴