چرا در این شرایط برخی پروازها ادغام شده اند؟

چرا در این شرایط برخی پروازها ادغام شده اند؟

به گزارش بلك بلاگ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران ادغام پروازها را در وضعیت موجود كشور كه سفرهای هوایی كاهش یافته، عجیب و نگران كننده ندانست و اظهار داشت: مردم نگران نباشند؛ این اتفاق در صنعت هوایی رایج است.


فیلمی در فضای مجازی انتشار یافته كه نشان میدهد مسافران از جابه جا شدن هواپیمایی كه مقرر است با آن سفر كنند، نگران اند. یكی از مسافران می گوید كه قبلا بلیت هواپیمای یك شركت دیگر را خریده و موقع سوار شدن با هواپیمای ایرلاین دیگری روبه رو شده كه این روزها نامش در كنار شیوع ویروس كرونا در ایران بسیار تكرار می شود.
حرمت الله رفیعی ـ رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران ـ اتفاق رخ داده را مصداق توافق (Code Share) در صنعت هوانوردی دانست و در گفت و گو با ایسنا توضیح داد: در این شرایط كه بیشتر شركت های هواپیمایی مسافر ندارند و سفر هوایی كم شده، طبیعی است كه ایرلاین ها با یكدیگر توافق كنند تا در یك مسیر مشترك، از یك هواپیما استفاده كنند.
او درباره این كه آیا رایج نیست به مسافر درباره این مساله از قبل اطلاعاتی داده شود، اظهار نمود: این یك توافق بین شركت های هواپیمایی است. معمولا اطلاعات پرواز روی بلیت پرواز نوشته می شود و مسافر در جریان است، فقط در صورتیكه ساعت پرواز جابه جا شود باید زودتر به مسافر اطلاع داده شود.
«Code Share» یك توافق تجاری است كه در صنعت هوانوردی معمول بوده و در آن دو یا چند شركت هواپیمایی یك پرواز مشابه را انجام می دهند؛ به این معنا كه زمان هایی وجود دارد كه شما یك صندلی را از یك ایرلاین مشخص می خرید ولی در حقیقت پروازی كه شما صندلی خودرا رزرو كرده اید با یك شركت هواپیمایی دیگر، تحت یك شماره پرواز داخلی متفاوت انجام می شود. این توافق بیشتر در مواقعی انجام می شود كه یك ایرلاین می خواهد بیشتر در میان مسافران مطرح شود و در صنعت هوانوردی خودرا بالا ببرد.




منبع:

1398/12/11
21:19:41
5.0 / 5
3558
تگهای خبر: خدمات , خرید , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳